آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

مارال بنی آدم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر امسال کیست؟

در این پست از صفحه فردا به معرفی مارال بنی آدم بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر ۴۲ سال ۱۴۰۲ پرداخته ایم با ما همراه باشید!

در آخرین ساعات روز ۲۲ بهمن با توجه به اعلام نامزدهای کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر نام برنده اعلام شد.

نامزدهای بهترین نقش اول زن

۱- مارال بنی‌آدم برای فیلم پروین
۲- سارا حاتمی برای فیلم آبی روشن
۳- سحر دولتشاهی برای فیلم نبودنت
۴- ساره رشیدی برای فیلم احمد
۵- شهره موسوی برای فیلم شور عاشقی

از بین این افراد کاندید شده مارال بنی‌آدم برای فیلم پروین انتخاب شد.

مارال بنی‌آدم بهترین بازیگر زن

مارال بنی‌آدم (زادهٔ ۱۱ آبان ۱۳۶۰) بازیگر اهل ایران است. او فعالیتش را اوایل دههٔ ۱۳۹۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد و نخستین حضورش در سینما، نقشی کوتاه در فیلم تحسین‌شدهٔ فروشنده (۱۳۹۴) ساختهٔ اصغر فرهادی بود. او برای بازی در نقش اصلی در آغوش درخت (۱۴۰۱) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنوارهٔ فیلم فجر شد. او امسال این جایزه را بابت به تصویر کشیدن پروین اعتصامی در پروین (۱۴۰۲) دریافت کرد.

بیوگرافی مارال بنی آدم و همسرش و عکس های جدید او

وی در دانشگاه در رشته بازیگری تحصیل کرده‌است. او  در ۱۸ سالگی با کارگردان علی سرابی ازدواج کرده‌است و یک دختر و یک پسر به نام‌های عسل و ایلیا دارد.

عشق بازیگری از سال ۱۳۷۲ وقتی ۱۲ ساله بود با دیدن سریال «آپارتمان» و بازی امین حیایی در وجودش شکل گرفت اما پدرش در آن مقطع مخالف سر سخت ورود او به این حرفه بود.

بیوگرافی مارال بنی آدم و همسرش و عکس های جدید او

با این حال در تمام کلاس های تئاتر مدرسه شرکت می کرد تا روزی مثل بازیگر مورد علاقه اش بتواند هنرپیشه شود.

در سال ۱۳۹۰ زمانی که در کانادا زندگی می کردم به کلاس های مهتاب نصیرپور (بازیگر و کارگردان) که آن زمان در این کشور اقامت داشت رفتم. در کنار آموزش وارد تئاتر شدم و تا سال ۱۳۹۳ تجربه های موفقی در ونکوور و تهران به دست آوردم.

بعد از بازگشت به ایران در سال ۱۳۹۴ وقتی ۳۴ ساله بود با فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در نقش کتی اولین تجربه بازی در جلوی دوربین را بدست آورد یکسال بعد نیز با فیلم «خشکسالی و دروغ» در کنار چهره هایی چون محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی بازی کرد.

بازی در سریال شبکه خانگی هم گناه سال ۱۳۹۸ در نقش «سارا» دختری که بعد از ازدواج دوم پدرش با خانواده عموی خود زندگی می کند، بسیار او را شناخته تر کرد او در این مجموعه کنار هدیه تهرانی، پرویز پرستویی و مهدی پاکدل حضور دارد.

فیلم های مارال بنی آدم

سینمایی

فروشنده – ۱۳۹۴

خشکسالی و دروغ – ۱۳۹۵

گیسوم – ۱۳۹۹

در آغوش درخت – ۱۴۰۰

پروین – ۱۴۰۲

سریال

هم‌گناه – ۱۳۹۸

مترجم – ۱۴۰۱

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.