آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

با مصرف این مواد غذایی بوی بدن بهتری داشته باشید!

در این مطلب از پایگاه خبری صفحه فردا، توضیحاتی درباره بوی بدن خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

مترجم : پردیس کیانی-  این مواد غذایی به شما کمک می کنند بوی بهتری داشته باشید خب شما تنها نیستید. بسیاری از مردم از این مشکل شرم آور رنج می برند.

بوی بدن می تواند به دلیل تغییرات هورمونی بدن، عرق بیش از حد، رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک و بهداشت نامناسب باشد. دلایل می تواند بسیار باشد اما زمانی که بدن شما بد بو می شود، ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و حتی خجالت زده و منزوی شوید.

اگرچه دئودورانت ها و عطر ها برای کنترل بوی بدن در دسترس هستند اما آنها علت اصلی را درمان نمی کنند. در بسیاری از موارد، فقط با رعایت کردن یک رژیم غذایی سالم، مشکل را می توان به راحتی حل کرد. آنچه که می خورید و نمی خورید ممکن است به تغییر رایحه طبیعی بدن شما کمک کند.

در واقع، غذاهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند بدن تان را پاکسازی کنید. در اینجا مواد غذایی برتری وجود دارند که به شما کمک می کنند بوی خوبی داشته باشید.

لیمو

بوی شاداب و تازگی لیمو نقش مهمی در ایجاد بوی بدن شما دارد. توانایی های ضد عفونی کننده و ضد باکتری طبیعی لیمو همچنین به حذف بوی بدن و کنترل نفس های بد بو توسط باکتری کمک می کند.

خواص اسیدی آب لیمو باعث کاهش سطح pH پوست می شود. علاوه بر این، غنی از ویتامین C است و تقویت کننده ایمنیست. لیمو به حذف سموم مضر موجود در بدن کمک می کند.

گوجه فرنگی

ماده غذایی دیگری که می تواند با بوی بدن مبارزه کند، گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی حاوی خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است که به کاهش میزان باکتری های موجود در بدن کمک می کند.

همچنین، گوجه فرنگی به عنوان یک رطوبت دهنده طبیعی، منافذ را کاهش می دهد و مجاری هایی را که عرق را ترشح می کنند مسدود می کند، بنابراین عرق کردن بیش از حد کنترل می شود. حتی نوشیدن آب گوجه فرنگی می تواند به کاهش درجه حرارت بدن کمک کند که به نوبه خود باعث عرق کردن می شود.

چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است و یک نوشیدنی شگفت انگیز محسوب می شود که می تواند به جلوگیری از نفس بد بو، بوی بدن و پاهای بد بو کمک کند. پلی فنول ها در چای سبز همچنین به نفس کشیدن شما کمک می کنند و ترکیباتی را که موجب نفس بد بو می شوند را از بین می برند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک دئودورانت شگفت انگیز و طبیعی برای کمک به بدن شما برای رسیدن به بوی دلپذیر است. خواص ضد میکروبی اسیدهای چرب در روغن نارگیل باعث مقابله با باکتری های افزایش بو می شود.

مصرف روغن نارگیل همچنین به سلامت گوارشی که یکی دیگر از عناصر مهم در مبارزه با بوی بدن و نفس بد بو است، کمک می کند. استفاده از روغن نارگیل یک تکنیک باستانی است که از سم زدایی پشتیبانی می کند. شما غیر از مصرف آن به عنوان دهانشویه همچنین می توانید کمی روغن نارگیل را به آرامی بر روی قسمت های بدن که بیشتر عرق می کنند ماساژ دهید.

رزماری

رزماری گیاهی معطر است که می تواند باعث نابودی بوی بدن شود. ترکیبات مینول و کلروفیل در رزماری کمک می کنند تا بوی بدن قوی را خنثی کنند و عطر خوبی برای بدن شما به ارمغان بیاورند. نوشیدن ۲ فنجان چای رزماری می توانید به راحتی کمکتان کند یا اینکه اسانس آن را با آب مخلوط کرده و به روی قسمت هایی از بدن که عرق می کنند ماساژ دهید.

توجه: اگر استعمال خارجی رزماری باعث ایجاد تحریک پوست تان می شود، استفاده از آن را قطع کنید.

مریم گلی

مریم گلی یکی دیگر از گیاهانی است که می تواند بوی بدن شما را به خاطر وجود ترکیبات معطر مانند دایسومتین، آپی ژنین و لوتئولین خوشبو کند. خواص آنتی باکتریال آن همچنین به برداشتن باکتری ها از روی پوست کمک می کند، بنابراین بوی بدن را از بین می برد. استفاده از آن درست مانند رزماری است.

توجه: این گیاه برای مادران باردار یا شیرده توصیه نمی شود. همچنین از مصرف مقادیر زیاد خودداری کنید زیرا ممکن است موجب سرگیجه شود.

دارچین

دارچین به عنوان یک خوشبو کننده تنفس فوق العاده شناخته شده است. نوشیدن چای دارچین حداقل یکبار در روز توصیه می شود. برای تهیه چای، چوب دارچین متوسط ​​را بگذارید در آب گرم ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس چای تازه را بنوشید. این همچنین به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. برای مبارزه فوری با نفس بد بو، چای دارچین سرد را به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

جعفری

جعفری حاوی مقادیر زیادی کلروفیل است که دارای اثرات قلیایی می باشد. علاوه بر این، اثرات ضد باکتری آن با باکتری های موجود در بدن مبارزه می کند. جعفری همچنین به سم زدایی کمک می کند. هر روز ۲ عدد چای جعفری بنوشید. شما همچنین می توانید چای جعفری را به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید تا بتوانید با نفس بد بو مبارزه کنید. حتی جویدن چند برگ جعفری تازه یک راه حل موقت برای خوشبو کردن است.

راهنمایی های اضافی

اجتناب از مواد غذایی مانند سیر و پیاز که باعث به وجود آمدن بوی بدن می شود.اجتناب از غذاهای حاوی محتوای گوگرد بالا.اجتناب از غذاهایی مانند گوشت قرمز، الکل، غذاهای مصنوعی طعم دار و غذاهای فرآوری شده زیرا آنها حاوی سموم هستند که از طریق عرق آزاد می شوند و می توانند بوی بدن شما ناخوشایند کنند.

خوردن میوه ها و سبزیجات تازه برای سم زدایی بدن و کنترل بوی بدن.هر روز به اندازه کافی آب بنوشید تا مانع ایجاد سموم در بدن خود شوید.

حداقل یکبار در روز دوش بگیرید.لباس های خود را پس از یک بار پوشیدن شستشو دهید.کفش های تنگ نپوشید و از کفش به پا کردن برای مدت طولانی اجتناب کنید.

بدن خود را تا جایی که ممکن است خشک نگه دارید.انتخاب لباس پنبه ای به جای پارچه های مصنوعی برای جلوگیری از عرق و رطوبت می تواند کمک کننده باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.