آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

در اینجا با پخش مجدد سریال پشت بام تهران اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی آنها را بررسی خواهیم کرد.

سریال پشت بام تهران نام مجموعه تلویزیونی به نویسندگی سعید نعمت‌الله، به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی می‌باشد. این مجموعه تلویزیونی در زمستان ۱۳۹۴ از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال مجدد از شبکه آی فیلم در حال پخش می باشد، در ادامه این مطلب با اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی آنها آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

بیوگرافی بازیگران سریال پشت بام تهران

کامبیز دیرباز بازیگر نقش غیاث

کامبیز دیرباز متولد۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز کرد. او در فیلم اخراجی ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز ازدواج کرده و یک دختر بنام نیاز دارد.

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

سام درخشانی بازیگر نقش آهی

سام درخشانی متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر اسینما و تلویزیون است او فارغ التحصیل لیسانس علوم تجری و دانشجوی انصرافی رشته تئاتر می باشد از کلاس بازیگری شروع کرد و با سریال «خانه پدری» سال ۱۳۸۰ به شهرت رسید. پدر مرحومش مغازه دار و مادرش خانه دار بود و برادرش شهریار و خواهرش پانته آ (نقاش) است.

سال ۱۳۷۳ که ۱۹ ساله بود وارد کلاس های بازیگری مرحوم سمندریان شد سپس از تئاتر شروع کرد و در چند کار تصویری هم تجربه کوتاهی بدست آورد در نهایت زمانی که تصمیم داشت برای مدلینگ راهی ترکیه شود به سریال «شب زدگان» سال ۱۳۸۷ دعوت شد که همین مجموعه مسیر هنری اش را تغییر داد.

سام درخشانی در ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ وقتی ۴۰ ساله بود با خانم عسل امیرپور ۳۲ ساله ازدواج کرد که خطبه عقد این زوج توسط سید محمد خاتمی خوانده شد ثمره این زندگی یک دختر بنام «برکه» متولد آذر ۹۶ در کشور کانادا و پسرش «برسام» متولد ۱ مهر ۱۳۹۹ در بیمارستان عرفان تهران می باشد. سام درخشانی از سال ۱۳۹۲ با پژمان جمشیدی در سریال «پژمان» درخشیدند از آن زمان بعنوان یک زوج هنری در بسیاری از سریال ها و فیلم ها باهم حضور داشتند

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

آزاده صمدی بازیگر نقش اختر

آزاده صمدی متولد ۱۷ دی ۱۳۵۷ در لاهیجان، فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه سوره می باشد که سال ۱۳۸۵ با سریال «راه بی پایان» جلوی دوربین رفت

او سال ۱۳۸۹ با فیلم آفریقا به شهرت رسید و در سال ۱۳۸۵ با هومن سیدی ازدواج کرد که به جدایی ختم شد، او عاشق عکاسی و آشپزی بوده و وسواس زیادی تو کارش دارد و از آخرین کارهای او سریال های جنگل آسفالت و افعی تهران را می توان نام برد.

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

اندیشه فولادوند بازیگر نقش هاله

اندیشه فولادوند شاعر، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و موسیقی دان ایرانی متولد ۷ مهر ۱۳۶۱ در تهران است.
اولین حضور حرفه‌ای او در سینما، ایفای نقش «نقره» در فیلم سربازهای جمعه به کارگردانی مسعود کیمیایی است. او در فیلم‌های مریم مقدس، اپیزودهای سه‌گانه ستاره‌ها، سنگ کاغذ قیچی، چهارانگشتی، سن پترزبورگ؛بچه مهندس و نیز ایراندخت به ایفای نقش پرداخته‌است.

لیندا کیانی بازیگر نقش الهام

لیندا کیانی متولد ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در آبادان، و دارای یک خواهر و ۴ برادر می باشد. کیانی دوره کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه مفید گذرانده ‌است.

فعالیت‌های هنری را با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری در کلاس‌های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس‌های فن بیان و بدن آقای حمید سمندریان و خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد.

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

ثریا قاسمی بازیگر نقش طاهره

ثریا قاسمی متولد ۲۸ آذر ۱۳۱۹ در تهران می باشد ایشان فرزند مرحوم حمیده خیرآبادی و دیپلمه هستند ، کار هنری خود را در سال ۱۳۴۰ با رادیو ارتش آغاز و در سال ۱۳۵۱ با فیلم «آرامش در حضور دیگران» مقابل دوربین رفت، با بازی در فیلم  «خانه ابری» در سال ۱۳۶۵ به شهرت رسید، ثریا قاسمی متاهل می باشند و دارای نشان درجه یک هنری هستند.

او در سال ۱۳۷۹ برای نقش‌آفرینی در مارال برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد. همچنین برای بازی در ویلایی‌ها (۱۳۹۵) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را کسب کرد.

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

لعیا زنگنه بازیگر نقش انوشه

لعیا زنگنه متولد ۱۳۴۴ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی بازی در نمایش های حرفه ای را از سال ۱۳۷۱ و بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با «راز مینا» کاری از «عباس رافعی» آغاز کرد. لعیا زنگنه که دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران می باشد، یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده است. استعداد هنری وی توسط امین تارخ در سال ۱۳۷۱ کشف و با مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد عرصه تلویزیون و سینما شد. دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی (عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی در «کنج تنهایی» بازی کرد. بازی در نمایش «یادگار سال های شن» (علی رفیعی، ۱۳۷۱)، نخستین کار حرفه ای اش در تئاتر بود.زنگنه در فیلم های سینمایی بسیاری همچون قاتل اهلی، عشقولانس، این زن حقش را می خواهد، خودزنی، مزاحم، جاده جنایت، شیفته و زندگی خصوصی حضور داشته است.

بهزاد فراهانی بازیگر نقش ولی

بهزاد فراهانی متولد ۱ بهمن ۱۳۲۳، بازیگر، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. وی دوره‌هایی از تئاتر را در فرانسه گذراند و در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی فارغ‌التحصیل شد. او همسر فهیمه رحیم‌نیا و پدر شقایق فراهانی، گلشیفته فراهانی و آذرخش فراهانی است.

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

مجید واشقانی بازیگر نقش بهادر

مجید واشقانی متولد ۶ خرداد ۱۳۵۹ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی متالورژی است، علاقه زیادی به بازی در ژانر کمدی دارد. مجید واشقانی بازیگری را از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ با حضور در کلاس‌های آزاد بازیگری امین تارخ شروع کرد سپس از همین کلاس‌ها وارد بازار کار حرفه‌ای شد.

با سریال مسیر انحرافی در سال ۱۳۹۰ چهره‌اش شناخته شد و بعد در مجموعه های مختلف زیرهشت، هوش سیاه، ماتادور در نقش‌های پلیسی به شهرت رسید.

 مجید واشقانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

نوید خداشناس بازیگر نقش جهان

نوید خداشناس بازیگر سینما و تلویزیون متولد بیست هشتم تیرماه ١٣۶٠ میباشد. وی در آثاری همچون فیلم های “چاقی”، “کلانتری غیرانتفاعی”، “کوچه رهایی”، “پوست انداختن”، “نغمه نوروز” و سریالهای “زیر پای مادر”، “دیوار شیشه ای”، “زعفرانی”، “کیمیا”، “پشت بام تهران” و …. به عنوان بازیگر حضور داشته است.

کریم اکبری مبارکه

کریم اکبری مبارکه متولد ۱۳۳۲ در تهران می باشد او برای ورود به دانشگاه، هنر را انتخاب کرد و همچون بسیاری از چهره‌های بزرگ نسل خود لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اخذ کرد.

اکبری مبارکه فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تلویزیون رفت.او سابقه تدریس تئاتر در اداره ارشاد مشهد، اداره ارشاد شهرری و اداره ارشاد میناب را نیز در کارنامه خود دارد. کریم اکبری مبارکه همچنین در بخش نمایش کودک و نوجوان دومین جشنواره تئاتر شهر که در مرداد ۱۳۹۲ برگزار شد، عضو هیئت انتخاب بود. ایشان بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا، در سن ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست.

خسرو شهراز

خسرو شهراز متولد ۵ تیر ۱۳۳۰ در کرمانشاه بازیگر سینما و تلویزیون و اهل ایران است.بیوگرافی خسرو شهراز بازیگر و همسرش + فرزندان ایشان در کرمانشاه چشم به جهان گشوده و دوران تحصیلات خود را در رشته برق هنرستان صنعتی زادگاه خود به پایان رساند.

وی با نقل مکان به تهران فعالیت های هنری خود را آغاز کرده است. از سال ۸۴ با مشکل تومور مثانه دست و پنجه نرم می کند . بازی در سریال رخنه از آخرین کارهای او می باشد.

علیرضا آرا بازیگر نقش عبد

علیرضا آرا بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۳ دیماه سال ۱۳۵۴ و اهل تهران است . همسر شبنم مقدمی می باشد و یک خواهر بزرگتر از خودش به نام مرجان دارد. خواهرش مرجان ادبیات انگلیسی خوانده و فوق لیسانس زبان شناسی دارد و دستی هم در هنر دارد . مرجان، سالهاست که به کار ترجمه رمان ها و نمایشنامه ها می پردازد. علیرضا آرا فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است .

علیرضا آرا در سن ۹ سالگی برای بازی در یک فیلم سینمایی انتخاب شد و از آنجا علاقه ی به بازیگری در او شکل گرفت و را به صورت حرفه ای خود را از تئاتر آغاز کرده و تجربه ی دستیاری کارگردانی هم دارد . علاوه بر این ها به کار خوانندگی را هم آگاهی دارد . در سال ۱۳۷۳ به حوزه هنری دارد و در کلاس های قصه نویسی آقای « سیدجواد جزینی» شرکت کرد و کم کم شروع به نوشتن کرد . در سال ۱۳۷۴ با زنده یاد «جهانگیر صمیمی فرد» نمایشی به نام « ایراندخت» در جشنواره تئاتر فجر کار کرد.

اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران به همراه بیوگرافی بازیگران

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی متولد ۱۹ شهریور ۱۳۳۴می باشد، او از جوانی تئاتر بازی می‌کرده‌است و همچنین در رادیو هم تست صدا داده و قبول شده بود اما به علت مخالفت خانواده هر دو را رها کرد. اولین حضور او در جلوی دوربین به سریال باغ مظفر بر می‌گردد. الیزابت امینی وی را برای ایفای نقش در این سریال به مهران مدیری معرفی کرده بود. وی بازی کوتاهی در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران در سال هشتاد و هفت داشت و با حضور پررنگ تر در سریال «زن بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی به شهرت رسید.

آتیلا پسیانی در نقش سرهنگ

آتیلا پسیانی متولد۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶ وفات ۱۴ مهر ۱۴۰۲، بازیگر و کارگردانِ تئاتر ایرانی بود. او در طول بیش از چهار دهه فعالیت، یکی از پرکارترین بازیگران ایرانی به‌شمار می‌رفت و در بیش از ۴۰ نمایش، حدود ۸۰ فیلم، و بیش از ۷۰ مجموعه حضور یافت. پسیانی یکی از پیشگامان تئاتر تجربی در ایران دانسته می‌شود. او فرزند بازیگر جمیله شیخی بود. در دوران کودکی، پدرش حین مأموریتی در بهشهر درگذشت و او به‌همراه مادرش به تهران بازگشت. آتیلا پسیانب یک دختر به نام ستاره پسیانی دارند که ایشان نیز بازیگرند.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.