آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا به همراه بیوگرافی آنها

اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا به همراه بیوگرافی آنها مطلبی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

سریال پاییز صحرا یک درام خانوادگی و در عین حال ترسناک از داستان زندگی یک زوج جوان و دخالت های اطرافیان به خصوص مادر شوهر با بازی به یادماندنی مرحوم جمیله شیخی بود، در این مطلب با اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا به همراه بیوگرافی آنها آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

بیوگرافی بازیگران سریال پاییز صحرا

جمیله شیخی در نقش ماهرخ

جمیله شیخی بازیگر ایرانی متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۰۹ بود که از سال ۱۳۳۶ فعالیت خود را آغاز نمود.

او دکترای افتخاری تئاتر داشت. وی مادر آتیلا پسیانی بود.

جمیله شیخی به آموختن و تمرین تئاتر مشغول شد و اولین فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۳۶ با نمایش پدر شروع کرد، تا اینکه به استخدام رسمی اداره تئاتر درآمد. وی در سال ۱۳۵۴ با فیلم خانه خراب وارد سینما شد. از جمله آثار جمیله شیخی می توان به کاغذ بی خط، عینک دودی، ماه و خورشید، سفر عشق، ویزا و خانه خراب اشاره کرد.

وی در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۸۰ در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا به همراه بیوگرافی آنها

شهلا امیربختیاری در نقش صحرا

شهلا میربختیار متولد سال ۱۳۳۱ در تهران، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون و مدرس بازیگری و کارگردانی است، تبار او از چهارمحال و بختیاری است و دارای لیسانس تئاتر است. او هم اکنون ساکن پرت استرالیا است. بازیگری را از قبل از انقلاب و از دهه پنجاه با تئاتر آغاز کرده و در آثاری چون طنز آوران و افسانه های کهن ایرانی و سریال پر مخاطب و بیاد ماندنی طلاق در سال ۵۶ بازی کرده است. وی بعد از انقلاب نیز فعالیت خود را از سر گرفت و از سال ۱۳۶۳ وارد عرصه بازیگری شده و کار خود را با بازی در سینما در فیلم هیولای درون در همان سال آغاز کرد و یک سال بعد در سریال پاییز صحرا سریالی جنجالی و پر مخاطب بازی کرد که این سریال در آن دوران حواشی زیادی را به همراه داشت. از دیگر آثارش بیاد ماندنیش، بازی در سریال هزاردستان در نقش قمر بانو همسر رضا خوشنویس است. ایشان علاوه بر سینما و تلویزیون در تئاتر نیز نمایش هایی چون آنتیگونه به کارگردانی علی رفیعی و ادیپوس شهریار، آهای اونوری ها به کارگردانی جمشید ملک‌پور بازی کرده و چند نمایش را نیز کارگردانی کرده است که از جمله حکم دادگاه، پرده داری و … می باشد.

اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا به همراه بیوگرافی آنها

داریوش مودبیان در نقش ساسان

داریوش مؤدبیان (زاده ۱۳۲۹ در تهران) بازیگر سینما و تئاتر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و مترجم ایرانی است. وی در سال‌های اخیر بیشتر در زمینه تدریس تئاتر و ترجمه نمایشنامه فعالیت داشته‌است. مؤدبیان فعالیت هنری را با تئاتر تلویزیونی ضحاک ماردوش در سال ۱۳۴۳ آغاز کرد. او از سال ۱۳۴۸ شروع به همکاری با مطبوعات کرد و پس از آن نمایشنامه‌های زیادی از نویسندگان سرشناس دنیا را ترجمه کرد.
او در سال ۱۳۵۳ در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۵۹ مدرک فوق‌لیسانس تخصصی مطالعات هنرهای نمایشی را از دانشگاه سوربن پاریس و در سال ۱۳۶۰ فوق‌لیسانس تخصصی زبان‌شناسی را از مؤسسه مطالعات علوم انسانی پاریس دریافت کرد. نخستین فعالیت سینمایی او در سال ۱۳۵۷ به‌عنوان یکی از فیلم‌نامه‌نویسان فیلم غبارنشین‌ها بود.
مؤدبیان پس از بازگشت از فرانسه، در سال ۱۳۶۱ همکاری دوباره‌اش با تلویزیون را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۳، به تدریس در دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد و دانشگاه صدا و سیما پرداخت.
داریوش مودبیان، تاکنون نمایشنامه‌های بسیاری را از زبان فرانسوی به فارسی ترجمه کرده‌است. از جمله این آثار مجموعه نمایشنامه‌هایی است که تاکنون در ۱۳ جلد تحت عنوان طنزآوران جهان در نشر جاوید و قاب از او به چاپ رسیده‌است.مودبیان در فیلم های سینمایی یک مرد یک خرس، پرونده، شکوه بازگشت، دختری با کفش های کتانی، آواز قو و آدمک به عنوان بازیگر حضور داشته است.

 سریال پاییز صحرا

نسرین پاکخو در نقش مستانه

نسرین پاکخو، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «گوش بزرگ دیوار»، سریال تلویزیونی «زیر باران» و فیلم سینمایی «برنج خونین» فعالیت داشته است.

اسماعیل دادفر در نقش درویش

اسماعیل داورفر، بازیگر تلویزیون و سینما، سال ۱۳۱۱ در شهر تهران متولد شد.
وی دارای دیپلم “مدرسه‌ی تئاتر کالیفرنیا” و “مدرسه‌ی الیزابت هالووی” و فارغ‌التحصیل کارشناسی از دانشکده‌ی “هنرهای زیبا” دانشگاه “تهران” و دارای مدرک معادل دکترا در رشته‌ی بازیگری از وزارت فرهنگ و هنر (ارشاد کنونی) است. از مهم‌ترین آثار اسماعیل داورفر می‌توان به بازیگری در سریال باغ گیلاس، سریال دایی‌جان ناپلئون و سریال آژانس دوستی اشاره کرد.
اسماعیل داورفر، در ۱۴ اردیبهشت (۱۳۸۷)، دیده از جهان فروبست.

سریال پاییز صحرا به همراه اسامی بازیگران آن

جمشید مشایخی در نقش آقای کاظمی

جمشید مشایخی متولد ۱۳۱۳ ، دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر است. وی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.در واقع کار حرفه ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد. بازی جمشید مشایخی در نقش انسان های بی رحم و همچنین نقش های تاریخی همچون «شازده احتجاب»، «کمال الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال «هزار دستان» نشانگر از توانایی بازیگری اوست. او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل های داوودی و کمال الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. از نمایش های مهم او بازی در نقش «بزرگ آقا» در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بود. مشایخی از سال ۱۳۹۵ با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد تا سرانجام پس از تحمل یک دوره این بیماری در ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۸۴ سالگی درگذشت

آزیتا لاچینی  در نقش خانم کاظمی

آزیتا لاچینی متولد ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۳۷ کار گویندگی و اجرای نمایشنامه های رادیویی را آغاز کرد. در سال ۱۳۴۰ اولین کار خود در تئاتر را تجربه کرد و در سال ۱۳۴۱ در فیلم مسافری از بهشت به کارگردانی نصرت الله وحدت به عنوان بازیگر سینما ایفای نقش پرداخت.او در فیلم های سینمایی بسیاری همچون عروسک فرنگی، جنایت، اثیری، بی همتا و دزد عروسک ها حضور داشته است.

حسن بلور

حسن بلور، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «کمال الملک»، سریال تلویزیونی «عیاران و طراران (۲)» و سریال تلویزیونی «ماجراهای آقای دوستی» فعالیت داشته است.

اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا

مهری ودادیان در نقش مادر صحرا

مهری ودادیان (زاده ۲ خرداد ۱۳۱۵ در تهران – درگذشتهٔ ۹ اسفند ۱۳۸۹ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود. وی حضور در تلویزیون را از حدود سال‌های ۱۳۳۷ با اجرای زنده نمایش‌ها شروع کرد. بازی در سینما را از سال ۱۳۴۶ با ایفای نقش کوتاهی در «آشیانه خورشید» وارد دنیای سینما شد و سال بعد در فیلم شوهر آهو خانم بازی کرد. وی در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت هنری، در برابر دوربین کارگردانان شاخصی از جمله ناصر تقوایی، علی حاتمی، بهرام بیضایی، امیر نادری، فریدون گله و بهمن فرمان‌آرا به ایفای نقش پرداخت. شازده احتجاب، تنگسیر، تنگنا، رگبار، خاطرخواه، قلندر، خداحافظ رفیق، صبح روز چهارم، زیر پوست شب و شوهر آهو خانم از جمله فیلم‌هایی است که پیش از انقلاب در آنها به ایفای نقش پرداخت. او در حدود چهار دهه حضور در سینما و تلویزیون در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی و ده‌ها مجموعه تلویزیونی نقش‌آفرینی کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.