اجتماعیویژه

اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی (امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴)

از جمله اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی می توان به دو بخشنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی و موارد مربوط به معوقات بازنشستگان، حق بیمه جدید و … اشاره کرد.

تامین اجتماعی سازمانی است که علاوه بر گستردگی و پوشش افراد مختلف از قشرهای متفاوت و ارگان های گوناگون، اقدامات فراوانی هم دارد تا جایی که با اطمینان می گوییم در یک گزارش کوتاه نمیتوان به اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی پرداخت؛

اذا در صفحه فردا سعی شده است در قالب اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی به مهمترین خبرهای این روزها پرداخت.

در ابتدای گزارش به بررسی دو بخشنامه اخیر تامین اجتماعی می پردازیم؛

تامین اجتماعی
اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی (امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴)

بخشنامه اصلاح نحوه تعیین تاریخ بازنشستگی در صندوق تأمین اجتماعی

بخشنامه شماره ۳۹۳۴/۱۴۰۴/۱۰۰۰ مورخ ۲۶/۰۴/۱۴۰۴ سازمان تأمین اجتماعی

اصلاح نحوه تعیین تاریخ بازنشستگی در صندوق تأمین اجتماعی

پیرو بخشنامه شماره ۱۲۵۱۱/۱۴۰۲/۱۰۰۰ مورخ ۰۷/۱۲/۱۴۰۲ با موضوع «بازنشستگی غیرحضوری» و به منظور بهبود فرایند رسیدگی به درخواست‌های بازنشستگی، یک بند به شرح زیر به فصل دهم بخشنامه صدرالذکر الحاق می‌گردد.

فصل دهم: بازنشستگی غیرحضوری

۲۱- اعتبار درخواست‌های بازنشستگی:

به‌منظور ارتقاء بهره‌وری و اثربخشی فرایندهای مرتبط با برقراری مستمری بازنشستگی و با هدف حفظ حقوق حقه و افزایش رضایت‌مندی ذینفعان، درخواست‌های بازنشستگی بیمه‌شدگان طی بازه زمانی (۶ ماهه) از زمان ثبت در سامانه خدمات غیرحضوری و یا دبیرخانه واحدهای اجرایی اعتبار داشته و بیمه‌شدگان/ کارفرمایان محترم می‌توانند در زمان ارایه درخواست نسبت به انتخاب زمان بازنشستگی منطبق بر تاریخ احراز شرایط قانونی و یا هر تاریخ دلخواه پس از آن در بازه زمانی فوق‌الذکر، اقدام نمایند.

بر این اساس کلیه بندهای بخشنامه تنقیح و تلخیص بازنشستگی به شماره ۱۳۱۹۶/۹۷/۱۰۰۰ مورخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۷ و الحاقات و اصلاحات آن که در آن به تاریخ تقاضا/ درخواست بازنشستگی اشاره گردیده مشمول این اصلاحیه بوده و فرم شماره (۴) (فرم بند «۱-۵») به شرح پیوست اصلاح می‌گردد.

مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین مکلفند نسبت به اصلاحات نرم افزاری لازم در سیستم‌های مرتبط با توجه به مفاد این بخشنامه اقدام نمایند.

مسؤول حسن اجرای این بخشنامه مدیران کل استان‌ها، معاونین تعهدات و منابع بیمه‌ای ادارات کل استان‌ها، رؤسای ادارات مستمری، وصول حق بیمه، نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی ادارات کل استان‌ها و مسؤولین و کارشناسان ذی‌ربط در واحدهای اجرایی و مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات می‌باشند.

مصطفی سالاری- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی

تامین اجتماعی
اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی (امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴)

بخشنامه اصلاح نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی تأمین اجتماعی در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری

بخشنامه شماره ۳۵۷۱/۱۴۰۴/۱۰۰۰ مورخ ۱۷/۰۴/۱۴۰۴ سازمان تأمین اجتماعی

اصلاح نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری

موضوع: اصلاح بند (۱-۲-۱۴) بخشنامه تنقیح و تلخیص بازنشستگی به شماره ۱۳۱۹۶/۹۷/۱۰۰۰ مورخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۷

معاون محترم…
مدیر کل محترم تأمین اجتماعی استان …

در راستای ایجاد وحدت رویه پیرامون نحوه عملکرد این سازمان با سایر صندوق‌های بازنشستگی در خصوص چگونگی محاسبه مستمری مشمولین «قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۰۷/۰۹/۱۳۷۲» به آگاهی می‌رساند:

اصلاح بند (۱-۲-۱۴):

حکم مقرر در تبصره “۱” ماده (۹) قانون مزبور مشعر بر محاسبه مستمری بازنشستگی بر مبنای میانگین دستمزد سه سال آخر خدمت به تبعیت از قاعده مقرر در قانون اصلاح مقررات بازنشستگی و وظیفه قانون استخدام کشوری مصوب (۱۳/۱۲/۱۳۶۸) و به موجب ماده (۶) قانون اصلاح پاره‌ای مقررات مربوط به حقوق بازنشستگی، شاغل، خانواده‌ها و سایر کارکنان مصوب (۱۳/۰۲/۱۳۷۹) به دو سال آخر خدمت اصلاح گردید.

در احتساب معدل خالص حقوق، تفاوت تطبیق و فوق العاده شغل مستخدمان موضوع بند «ط» ماده (۹) قانون مذکور، دستمزد دوسال آخر خدمت در هنگام بازنشستگی پس از تنزل (یک یا دو گروه) ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

ضمناً میزان مستمری بازنشستگی کلیه مستخدمینی که وفق قانون صدرالاشعار از تاریخ صدور بخشنامه تنقیح و تلخیص بازنشستگی بر مبنای میانگین سه سال آخر خدمت تعیین گردیده، مطابق مندرجات این بخشنامه ترمیم و اصلاح می‌شود.

مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین مکلفند نسبت به اصلاحات نرم افزاری لازم در سیستم های مرتبط با توجه به مفاد این بخشنامه اقدام نمایند.

مسؤول حسن اجرای این بخشنامه، مدیران کل استان‌ها، معاونین تعهدات و منابع بیمه‌ای ادارات کل استان‌ها، رؤسای ادارات مستمری، وصول حق بیمه، نام نویسی و حساب‌های انفرادی ادارات کل استان‌ها و مسئولین و کارشناسان ذی‌ربط در واحدهای اجرایی و مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات می‌باشند.

مصطفی سالاری- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی

واریز معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی/ مبلغ معوقات چقدر است؟

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته، با اشاره به اجرای احکام جدید بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه، اعلام کرده است که تلاش‌ها برای پرداخت معوقات فروردین ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که این مبالغ در مردادماه پرداخت شود.

با گذشت پنج ماه از سال ۱۴۰۴، هنوز بسیاری از مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف باقی مانده و زمان دقیق تسویه آن‌ها مشخص نیست. مهم‌ترین این مطالبات، مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه است که با وجود وعده‌های متعدد در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر، هنوز پرداخت نشده است.

محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته، با اشاره به اجرای احکام جدید بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه، اعلام کرده است که تلاش‌ها برای پرداخت معوقات فروردین ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که این مبالغ در مردادماه پرداخت شود.

به گفته محمدحسن موسیوند، دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان، رقم این معوقات برای هر بازنشسته بین ۳ تا ۴ میلیون تومان برآورد می‌شود.

از سوی دیگر علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران، از پرداخت‌نشدن مطالبات بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز خبر داده و تأکید کرده است که سازمان تامین اجتماعی همچنان بدهی خود را در این زمینه تسویه نکرده است. او کسری ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی در منابع سازمان تأمین اجتماعی را یکی از دلایل اصلی این تأخیرها عنوان کرده است.

دهقان‌کیا همچنین با اشاره به صف طولانی بازنشستگان برای دریافت وام ضروری، اعلام کرد: «۶۰ درصد بازنشستگان، تنها نیمی از هزینه‌های سبد معیشت را پوشش می‌دهند و در عین حال، هزینه‌های دارو و درمان برای آن‌ها چند برابر شده است.»

تامین اجتماعی
اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی (امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴)

بنابراین معوقات حقوقی، بیمه تکمیلی و وام ضروری، از جمله مواردی است که هنوز تعیین‌تکلیف نشده و دغدغه اصلی بازنشستگان محسوب می‌شود.

برای مطالعه جزئیات بیشتر درباره حداکثر «مابه التفاوت حقوق بازنشستگان» تامین اجتماعی؛ ۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان| واریز احتمالی معوقات بازنشستگان در مردادماه ۱۴۰۴این مطلب را مطالعه کنید.

شرایط جدید بیمه اختیاری و نرخ حق بیمه سال ۱۴۰۴

سازمان تأمین اجتماعی شرایط جدید بیمه اختیاری و نرخ حق بیمه سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد؛ این بیمه فرصتی ویژه برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای فراهم می‌کند تا از خدماتی مانند بازنشستگی، درمان، ازکارافتادگی و فوت بهره‌مند شوند.

این طرح به منظور حمایت از کسانی که فاقد شغل رسمی یا پوشش بیمه‌ای هستند، طراحی شده و فرصت برخورداری از مزایایی همچون بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی را فراهم می‌آورد.

شرایط اعلام‌شده برای بیمه اختیاری

براساس دستورالعمل‌های سازمان تأمین اجتماعی، شرایط زیر برای افراد متقاضی بیمه اختیاری اعلام شده است:داشتن حداقل ۳۰ روز سابقه بیمه.

سن کمتر از ۵۰ سال (افرادی که بیش از ۱۰ سال سابقه بیمه پرداخت کرده‌اند، از محدودیت سنی مستثنی هستند).

حق بیمه و نرخ پرداخت سال ۱۴۰۴

نرخ حق بیمه اختیاری برای سال جاری معادل ۲۷ درصد از دستمزد مبنای پرداخت تعیین شده است. بر همین اساس، مبلغ حق بیمه برای نیمه اول سال ۱۴۰۴ حدود ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان برآورد شده است.

شایان ذکر است که پوشش خدمات درمانی در بیمه اختیاری به صورت پیش‌فرض وجود ندارد و متقاضیان باید به‌طور جداگانه برای بیمه درمان خانواده ثبت‌نام کنند.

مزایای بیمه اختیاری

از جمله مزایای قابل‌توجه بیمه اختیاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش بازنشستگی: فراهم کردن امکان بازنشستگی برای افراد بدون شغل رسمی.

پوشش فوت و ازکارافتادگی: ارائه حمایت در مواقع اضطراری برای خانواده‌ها و افراد بیمه‌شده.

البته خدماتی مانند بیمه بیکاری و حوادث ناشی از کار در بیمه اختیاری لحاظ نشده‌اند.

محدودیت‌های بیمه اختیاری

در صورتی که افراد متقاضی نسبت به پرداخت به‌موقع حق بیمه اقدام نکنند، امکان قطع پوشش بیمه‌ای وجود دارد:

سوابق بیمه‌ای افراد ممکن است حذف شود.

مراحل ثبت‌نام بیمه اختیاری

تمام فرآیندهای ثبت‌نام و پرداخت حق بیمه از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی صورت می‌گیرد. متقاضیان پس از ورود به سامانه می‌توانند اطلاعات لازم را وارد کرده و مراحل درخواست را تکمیل کنند.

تحلیل

سازمان تأمین اجتماعی با ارائه طرح بیمه اختیاری تلاش کرده است تا طیف گسترده‌تری از افراد جامعه را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.

این طرح به ویژه برای کسانی که شغل ثابت ندارند یا تحت پوشش بیمه‌های اجباری قرار نگرفته‌اند، می‌تواند گزینه‌ای مطلوب باشد.

با این حال، نبود خدماتی همچون بیمه بیکاری و حوادث ناشی از کار باعث شده تا این نوع بیمه تنها در برخی شرایط خاص مناسب باشد.

از سوی دیگر، مبلغ حق بیمه نسبتاً بالا ممکن است برای برخی از اقشار جامعه مشکل‌ساز شود. البته فراهم بودن امکان ثبت‌نام آنلاین در سامانه خدمات غیرحضوری و فرآیندهای ساده‌تر، از نقاط قوت این طرح به شمار می‌آید.

ادعای خرید و فروش سابقه تامین اجتماعی صحت ندارد

فضای مجازی پر شده از تبلیغات عوام‌فریبانه که جز شیادی چیز دیگری نیست. چندی پیش یک آگهی با عنوان «خرید سابقه بیمه تأمین اجتماعی» در یکی از کانال‎ های پرزرق و برق مجازی سروصدای بسیاری به پا کرد، اما تأمین اجتماعی بلافاصله با درج اطلاعیه‎ ای، فروش سابقه بیمه را تکذیب و اعلام کرد: «آگهی‌های مربوط به خرید یا تکمیل سابقه بیمه، کلاهبرداری هستند.»

بشیر عمرانی مدیرکل نام نویسی و حساب‎های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی در مورد آگهی های خرید و فروش سوابق بیمه ای که در شبکه های مختلف مجازی قرار می‎گیرد، می‎گوید: «در فرهنگ سازمانی چیزی به نام خرید و فروش سابقه بیمه وجود ندارد.

طبق ماده ۳۹ قانون تأمین اجتماعی کارفرما مکلف است، حق بیمه و فهرست مزد و حقوق کارگرانش را تا آخرین روز ماه بعد به سازمان ارسال کند.

براین اساس همه افرادی که نام و مشخصات و حق بیمه‎ آنها از طرف کارفرما به سازمان ارسال نشده و یا از طریق بازرسی ها در زمان مورد نظر بررسی نشده باشند، می‎توانند با ارائه اسناد و مدارک مستند برای پیگیری موضوع اقدام کنند.

مثلاً اگر فردی ۵ سال در کارگاهی مشغول به کار بوده و متوجه شود که ۴ ماه سهواً یا عمداً بیمه برای او رد نشده است، این فرد با داشتن مدارک و مستندات معتبری مثل قراردادکاری، کارت حضور و غیاب، فیش حقوق یا رسید بانکی و… می‎تواند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و ادعای سابقه خود را مطرح کند.»

این درخواست اشخاص در کمیته های تخصصی احتساب سوابق سازمان بررسی و در صورت اثبات ادعا، هزینه روزهای بیمه نشده کارگر از کارفرما مطالبه می‎شود. بنابراین این نوع مطالبه حق بیمه به معنی خرید یا فروش سابقه نیست.

سابقه بیمه ای یکی از ارکان اساسی برای دریافت خدمات از سازمان های بیمه گر است

عمرانی درباره چگونگی نگهداری و امنیت سوابق می‌گوید: «برای حفظ و صیانت سوابق بیمه شدگان تمهیدات و تدابیر لازم اندیشیده شده و امکان ثبت یا تغییر در سوابق بدون مکانیزم‎های کنترلی و قانونی وجود ندارد.»

معمولاً افراد بعد از سی سال کار و رسیدن به سن و سال بازنشستگی تازه شروع به جمع‎آوری سوابق کاری‎شان می‎کنند. سوابقی که می‎تواند در کارگاه های مختلف و با کارفرمایان متفاوتی شکل گرفته باشد.

حالا اگر چنین اجحافی توسط کارفرما ایجاد شود و کارگر بعد از بررسی و جمع آوری سابقه تازه متوجه کسری چندماهه بیمه‎اش شود چه کاری باید انجام بدهد؟

تامین اجتماعی
اخبار ۲۴ ساعت گذشته تامین اجتماعی (امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴)

اگر به دلیل فوت، مهاجرت حتی تعطیلی کارگاه، دستش به کارفرما نرسد، تکلیف چیست؟ عمرانی در پاسخ به این سؤال می‎گوید: «کمیته ‎های تخصصی احتساب سوابق برای بررسی چنین مواردی تشکیل می‎شود، تا دریابند وضعیت کارگاه در زمان مورد ادعای کارگر به چه شکل بوده.

در صورت وجود مدارک و مستندات کافی نسبت به صدور رأی احتساب سوابق در سازمان اقدام می‎کنند.»

عمرانی با اشاره به اضافه شدن سابقه کارگران در صورت اثبات می‎گوید: «سال گذشته کمیته های تخصصی احتساب سوابق بالغ بر ۲۱ میلیون روز سابقه پرداخت حق بیمه را بر اساس ادعاهای بیمه شدگان تأیید و در سیستم‎های سازمان تأمین اجتماعی ثبت کردند.

علاوه بر این مکانیزم ‎های کنترلی و تأیید مضاعف اقدامات در سیستم‎های سازمان عملاً اجازه ثبت و یا حذف سوابق افراد را بدون طی فرآیندهای قانونی نمی‎دهد. این فرآیندها تضمین می‌کند که سوابق بیمه شدگان از طرف افراد مختلف چک شده و به راحتی نمی‎توان یک روز سابقه برای فردی اضافه یا حتی از سابقه اش کم کرد.

بنابراین، این فرضیه که فردی بتواند با هک کردن سیستم‎ها سابقه ای برای کسی ایجاد کند، با توجه به بررسی های کامپیوتری و پالایش داده ها در زمان بهره‌برداری از سابقه نیز امکان پذیر نخواهد بود.

آگهی ها خرید و فروش سوابق که در فضای مجازی دیده می‎شود، صرفاً کلاهبرداری بوده و فاقد اعتبار است، طبق قانون هیچ‌کس نمی‎تواند به فردی پول بدهد و سابقه بخرد.»

ارسال پیامک برای ثبت سوابق بیمه ای

عمرانی با بیان اینکه سامانه ‎ای برای اعتراض به سوابق ناموجود و یا کسری سابقه در سایت سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده است، توضیح می‎دهد: «اگر کسی در سابقه خود اختلاف و یا مغایرتی را مشاهده کند، می‎تواند با ورود به بخش خدمات سابقه این سامانه مشکلاتش را حل کند.

افراد می‌توانند در قسمت اعتراض به سوابق با بارگذاری مدارک و مستندات درخواست بررسی سوابق خود را مطرح کنند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست.»

مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه شده‌ها برای آگاهی از میزان سوابق خود می‎توانند به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند، می‎گوید: «سایت سازمان تأمین اجتماعی تمام سوابق افراد را به روز مشخص کرده است.

علاوه بر این از سال گذشته، ماهانه پیامکی که در برگیرنده نام بیمه شده، کارکرد، عنوان شغلی و دستمزد مربوط به ماه است، برای بیمه شده ارسال می‎شود.

با این پیامک، آگاهی کاملی به کارگر داده می‎شود تا از وضعیت بیمه پردازی‌اش مطلع شود و اگر بیمه شده‎ای برخلاف قراردادش مغایرتی را در این زمینه مشاهده کند، می‎تواند اعتراضش را ثبت کند تا موضوع از این طریق پیگیری شود.»

هدفگذاری استفاده ۷۰ درصدی بازنشستگان از خدمات الکترونیک

به گفته مدیریت توسعه سامانه های بیمه ای شرکت خدمات ماشینی تأمین، در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی از خدمات الکترونیک بهره می‌برند و هدفگذاری سازمان افزایش این رقم به ۷۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

حسن جاهدی،مدیر توسعه سامانه های بیمه ای شرکت خدمات ماشینی تأمین در گفت‌وگویی، اولین مشکل در استفاده از سامانه‌های آنلاین ارائه خدمات را ضعف سواد دیجیتال سالمندان دانست و توضیح داد: بسیاری از هموطنان بازنشسته نیازمند آموزش پایه‌ای فناوری هستند. برای این منظور، راهنمای‌های تصویری ساده در سامانه‌ها بارگذاری شده و آموزش چهره‌به‌چهره در شعب آغاز شده است.

به گفته وی، محدودیت دسترسی به اینترنت در مناطق محروم یا تحمیل هزینه‌های اضافی، دومین چالش پیش‌روست. جاهدی در این خصوص توضیح داد: برای حل این مسأله، توسعه خدمات از طریق کانال‌های کم‌هزینه‌تری مانند پیامک و USSD در دست اجراست تا کاربران بدون نیاز به اینترنت پرسرعت بتوانند از خدمات بهره‌مند شوند.

هدفگذاری استفاده 70 درصدی بازنشستگان از خدمات الکترونیک

مدیر توسعه سامانه های بیمه ای شرکت خدمات ماشینی تأمین با اشاره به مشکلات بینایی و شنوایی گروهی از سالمندان، از طراحی رابط‌های کاربری ویژه خبر داد: در حال توسعه رابط‌های صوتی و تطبیق ظاهری سامانه‌ها با نیازهای کاربران ویژه و دارای محدودیت‌های حسی هستیم تا تجربه بهتری ایجاد شود.

وی نگرانی‌های امنیتی را چهارمین عامل اصلی دانست و تأکید کرد: برای مقابله با دغدغه کلاهبرداری یا سوءاستفاده اطلاعاتی، مکانیزم‌های احراز هویت چندمرحله‌ای و رمزهای پویا در سامانه‌ها فعال شده است.

معرفی سامانه‌های خدمات آنلاین

جاهدی در تشریح جزئیات سامانه‌های تحول‌ساز سازمان تأمین اجتماعی، با تأکید بر نقش این سامانه‌ها در ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی گفت: سازمان با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند، فرآیندهای خدماتی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان را دگرگون کرده است.

لیست هوشمند کارفرمایان با پردازش متمرکز لیست حق بیمه، پرداخت‌ها را تسهیل و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد. در حوزه تعهدات کوتاه‌مدت، سامانه‌ای ویژه برای مدیریت مزایای دوران اشتغال از جمله بیمه درمانی و غرامت دستمزد طراحی شده که پیگیری مستمر تعهدات بیمه‌شدگان را ممکن می‌سازد.

مدیر توسعه سامانه های بیمه ای شرکت خدمات ماشینی تأمین افزود: سامانه تعهدات بلندمدت مدیریت مستمری و خدمات بازنشستگی از جمله پرداخت به‌موقع مستمری و پوشش درمانی بازنشستگان را تضمین می‌کند. در بخش کارگران ساختمانی، سیستم اختصاصی بیمه کارگران با قابلیت ثبت‌نام غیرحضوری، پایش فعال و رسیدگی به اعتراضات، تحولی در این حوزه ایجاد کرده است.

جاهدی به سامانه رسیدگی به ادعای اشتغال اشاره کرد که با بررسی دقیق درخواست‌های اشتغال و شفاف‌سازی سوابق بیمه‌ای، به کاهش تخلفات منجر شده، همچنین سامانه خدمات غیرحضوری با ارائه امکانی مانند پرداخت الکترونیکی حق بیمه، استعلام آنلاین سوابق و ثبت درخواست‌ها، از میزان مراجعات حضوری به شعب کاسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا