آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

ناهید مادر هنگامه در سریال جنگل آسفالت کیست؟ بیوگرافی نازنین فراهانی

نازنین فراهانی متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۳ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته لیسانس علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری است. وی فعالیت های هنری خود را با کلاس تئاتر آغاز نمود. نازنین فراهانی فعالیت های حرفه ای خود را با فیلم زیر پوست در سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. وی با بازی در سریال معمای شاه به شهرت رسید.

نازنین فراهانی بازیگر سریال مستوران است. این سریال به کارگردانی سید جمال سید حاتمی، مسعود آب پرور، و به تهیه کنندگی عطا پناهی تهیه شده است. نویسندگی این سریال را محمد حنیف، فائزه یار محمدی، یزدان کاظمی به عهده گرفته اند. این سریال روایتگر داستانی کهن در دوران صفویان و غزنویان را روایت می کند ماجرایی که در آن با حمله قبیله وحشیان، کودکی به طرز مرموز دزدیده می شود و مادر داغدار میگردد، حال او به دنبال راهی است تا به هر قیمت کودکش را پس بگیرد اما موانع زیادی بر سر اهش خواهد بود.

سریال مستوران در ۲۶ قسمت هر شب ۲۲:۱۵ از شبکه یک و تکرار آن روز بعد ۸:۱۸ صبح و ۱۵:۱۰ ظهر پخش می شود.

– نازنین فراهانی (زاده ۱۳۵۲ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

– خواهرو برادرزاده اش نقاشی می کنند و خواهرزاده اش، علی احمدزاده، فیلمساز است.

– این بازیگر در عرصه روزنامه نگاری نیز فعالیت دارد.

– وی در رشته علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرد.

– همچنین هنر آموخته «کانون پانتومیم ایران» به سرپرستی سیروس شاملو است.

نازنین فراهانی بازیگر نقش لطیفه خاتون در سریال مستوران ۲ کیست؟

– او بازی در سینما را از سال ۱۳۷۹ و با بازی در فیلم های «زیر پوست شهر» و فیلم «از کنار هم می گذریم» آغاز کرد.

– این هنرپیشه به عنوان نویسنده در پروژه فیلم «مهمونی کامی» و فیلم «این سیب هم برای تو» فعالیت داشته است.

– یکی از زمینه های فعالیت نازنین فراهانی نقاشی است.

– هنر برای او با نقاشی شروع شده و بیشتر اوقات خود را پیش از آغاز بازیگری به نقاشی سپری کرده است.

– در دوره راهنمایی، اولین پیشنهاد بازیگری برای شرکت در یک تئاتر را تجربه کرده است، اما به دلیل مخالفت خانواده امکان شرکت در این حوزه برای او فراهم نشد. او از همان زمان به خود قول داد تا روزی بازیگر شود. این حرفی بود که قبل از آغاز دوران حرفه ای خود با مادرش در میان گذاشته بود.

– این هنرمند از سال ۱۳۷۲ حرفه روزنامه نگاری را با نوشتن در روزنامه «آفتاب امروز» در بخش اجتماعی و در سرویس هنری «ایرانیان» شروع کرد. این اتفاق پای او را به دنیای تئاتر باز کرد.

– نازنین فراهانی فعالیت خود را در عرصه تئاتر با بازی در نمایشی با عنوان «جنبش عنفیه در کلکته» آغاز کرد که پس از مدتی جلوی آن گرفته شد.

– درخشش نازنین فراهانی در این تئاتر موجب شد تا به اولین فیلم سینمایی خود دعوت شود.

– حضور نازنین فراهانی در فیلم «از کنار هم می گذریم»  باعث شد در سال ۱۳۷۹ بیشتر از پیش دیده شود و توانایی های بارز خود در این حرفه را در یک قسمت از سری دوم مجموعه «داستان یک شهر» بخش مربوط به ایدز اثبات کند.

– وی در جشنواره یاس برای فیلم «کوپال» در سال ۱۳۹۵ عنوان بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

– «ترور خاموش» یکی از مجموعه هایی است که حضور پررنگ نازنین فراهانی را در آن شاهد هستیم. این فیلم به کارگردانی احمد معظمی بر روی آنتن شبکه یک سیما به نمایش گذاشته شد.

– نازنین فراهانی پس از بازی در سریال ترور خاموش که در سال ۹۸ پخش شد، در سریال ملکوان ایفای نقش کرد.

– این بازیگر در سریال ملکاوان در نقش مهسا ساعدیان ایفای نقش می کند. مهسا در این سریال نقش زنی را بازی می کند که پس از سال ها اقامت در کشور فرانسه در پی خودکشی همسرش به ایران برگشته است و ماجراهایی با او اتفاق می افتد.

– در جایی از سریال ملکاوان به انگلیسی و فرانسه می زند.

– انگلیسی را که تا حدی می داند و فرانسه را سال های پیش در حد خیلی خوب می دانست، اما چون زمانی به این زبان تسلط داشته، توانسته است از آن در این سریال استفاده کند.

– زبان ایتالیایی را سال ها پیش، چون مجبور بود با کسانی که انگلیسی نمی دانستند، ایتالیایی صحبت کند، توانست در مدت یک ماه یاد بگیرد که آن را هم بعد از مدت ها فراموش کردد، ولی آوای زبان را یادش بود و چون آشنا بود و بعد از اینکه در فیلم نبات ترجمه شد، توانست خوب ادا کند.

– مستوران مجموعه تلویزیونی ایرانی (فصل اول به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی و فصل دوم به کارگردانی سید علی هاشمی) است که به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج برای شبکه یک ساخته شده‌است.

نازنین فراهانی بازیگر نقش لطیفه خاتون در سریال مستوران ۲ کیست؟

– نازنین فراهانی در سریال مستوران نقش لطیفه را بازی کرده است. لطیفه زنی بسیار مهربان و صادق است که فرزندش لطفعلی مورد حسادت خواهرش قرار می گیرد. لطیفه و لیث (حمیدرضا آذرنگ) رازی دارند که زندگی فرزندشان را دگرگون می کند.

– مستوران قصه‌ای تاریخی است که فضای فانتزی دارد و برگرفته از واقعیت هم نیست.

– می گوید، مگر می شود کسی عاشق نشده باشد؟ زندگی بدون عشق ناقص است و کسی که عاشق نشده باشد، اصلا زندگی نکرده است.

– در تعریف عشق می گوید، عشق یعنی دوست داشتن بی قید و شرط و بدون انتظار. اینکه شما یک نفر را دوست داشته باشید، ولی با او معامله نکنید که اگر آن کار را نکرد، پس من از او متنفر می شوم. در عشق خیلی خلوص است، عشق معنوی و عشق به خداوند بالاترین عشق است.

– زندگی را آبی روشن می بیند.

– از نظر این بازیگر موسیقی که امروز در هر کوی و برزنی شنیده می شود، در زندگی او جایی ندارد و حتی مزاحم وی است.

– به اعتقاد این هنرپیشه ژورنالیسم، جهان خودش را دارد و خیلی متفاوت از جهان سینماست، ولی بیشترین تاثیری که روی او گذاشت، نزدیکی با مخاطب و درونش بود. در ژورنالیسم تجربه های بی واسطه‌تری را در اظهار نظر دریافت می‌کنید. به خصوص که وی در آن زمان، بیشترین فعالیتش در بخش اجتماعی بود.

نازنین فراهانی بازیگر نقش لطیفه خاتون در سریال مستوران ۲ کیست؟

– آرزویی برای خودش دارد این است که خوشحال باشد و پیوسته آرامش داشته باشد؛ یک آرامش همیشگی که واقعا آرزوی بزرگی است.

– برای مردم آرزو می کند که یاد بگیرند همدیگر را دوست داشته باشند و به هم احترام بگذارند و امیدوار است که مردم ایران و همه به آگاهی برسند.

 

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.