آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

فال حافظ فردا دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ واقعی با تفسیر دقیق

در این پست از صفحه فردا فال حافظ امروز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ همراه با تفسیر از نظرتان می گذرد. کافی است هنگامی که بر سر دوراهی مانده‌ای و دودل شده‌ای، دست در دامان خواجه شیرازی بزنی و زیر لب آرام بگویی: «ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده ساز»

ایرانیان به هنگام زدن فال حافظ کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

فال حافظ امروز متولدین فروردین

🌼پیش از اینت بیش از این اندیشه عشاق بود

☘️مهرورزی تو با ما شهره آفاق بود

🌼یاد باد آن صحبت شب‌ها که با نوشین لبان

☘️بحث سر عشق و ذکر حلقه عشاق بود

⭐️تعبیر: ناراحت و افسرده نباش و اینقدر فکر گذشته را نکن. فکر این باش به عهد و پیمانی که بسته ای عمل کنی. به دنبال کسب روزی باش که خداوند هر آنچه را که بخواهی از مال و دولت به تو می بخشد. فعلا” نمی توانی به عهدی که بسته ای عمل کنی ولی سعی خودت را می کنی. این سعی و کوشش تو را به سر منزل مقصود می رساند.

فال حافظ امروز متولدین اردیبهشت

🌼دل ما به دور رویت ز چمن فراغ دارد

☘️که چو سرو پایبند است و چو لاله داغ دارد

🌼 ما فرونیاید به کمان ابروی کس

☘️که درون گوشه گیران ز جهان فراغ دارد

⭐️تعبیر: چاره ای غیر از سکوت ندارید. راهتان را گم کرده اید. بسیار بی تاب هستید. همه تو را دست کم می گیرند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشید. کسانی با تو هم صحبت هستند که در ظاهر نصیحت ولی در باطن و پشت سر با تو دشمنی می کنند.

فال حافظ امروز متولدین خرداد

🌼تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

☘️وجود نازکت آزرده گزند مباد

🌼سلامت همه آفاق در سلامت توست

☘️به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد

⭐️تعبیر: از اینکه همیشه سلامت و تندرست هستی خدا را شکر نمی کنی. با اینکه ظاهرا” خشن هستی اما باطنی بس لطیف داری. از چشم زخم ایمن هستی. رقیب نداری از طعنه ی اطرافیان نرنج. کار خودت را انجام بده. حاجت تو برآورده می شود.

فال حافظ امروز متولدین تیر

🌼گر چه ما بندگان پادشهیم

☘️پادشاهان ملک صبحگهیم

🌼گنج در آستین و کیسه تهی

☘️جام گیتی نما و خاک رهیم

⭐️تعبیر: گنج بزرگی در منارتان هست که تسبت با آن بی اهمیتید. آنقدر مغرور شده اید که به اطاف و زیر پای خودتان نگاه نمی کنید. همنشینی با دوستانتان را غنیمت بدانید و از خواب غفلت بیدار شوید. دشمنی را کر بگذارید تا بتوانید پیروز شوید و به نیات خودتان برسید باید مانند شیری باشید تا بتوانید دشمنان را که همچون ماری شما را نیش می زنند از بین ببرید.

فال حافظ امروز متولدین مرداد

🌼آن غالیه خط گر سوی ما نامه نوشت

☘️گردون ورق هستی ما درننوشتی

🌼هر چند که هجران ثمر وصل برآرد

☘️دهقان جهان کاش که این تخم نکشتی

⭐️تعبیر: از کاری که کرده اید سخت پشیمانید هر چند که تلاش زیادی می کنید تا به مقصود برسید ولی نتیجه ی خوبی برایتان ندارد. با گوشه گیری هم کاری از پیش نمی برید. آنقدر عاقل هستید که راهی برای رهایی از غم پیدا کنید. دست تقدیر برایتان اینچنین رقم زده اما چون دل پاکی دارید باز همه چیز درست می شود.

فال حافظ امروز متولدین شهریور

🌼عشقبازی و جوانی و شراب لعل فام

☘️مجلس انس و حریف همدم و شرب مدام

🌼ساقی شکردهان و مطرب شیرین سخن

☘️همنشینی نیک کردار و ندیمی نیک نام

⭐️تعبیر: موقعیت برای شما مهیاست. این گوی و این میدان. اگر کمی فکر و تامل کنید همه چیز یکجا نصیبتان می شود. خداوند بسیا دوستتان دارد که مقام و ثروت و یار خوب رابه ما داده حالا باید دید که در مقابل این لطف الهی چه کار می کنید و چگونه شاکر هستد.

فال حافظ امروز متولدین مهر

🌼برنیامد از تمنای لبت کامم هنوز

☘️بر امید جام لعلت دردی آشامم هنوز

🌼روز اول رفت دینم در سر زلفین تو

☘️تا چه خواهد شد در این سودا سرانجامم هنوز

🟢تعبیر:

⭐️به عاقبت کاری که می کنی بیاندیش. عده ای می خواهند از شما سوء استفاده کنند. تو هنوز تجربه کافی نداری برای همین ممکن است راه خطا بروی و ظاهربین هستی و همه چیز را بر مبنای ظاهر آن می سنجی. از خدا بخواه تا سلامتی به تو بدهد و تو هم عبادت خدا را به جا آوری.

فال حافظ امروز متولدین آبان

🌼گر تیغ بارد در کوی آن ماه

☘️گردن نهادیم الحکم لله

🌼آیین تقوا ما نیز دانیم

☘️لیکن چه چاره با بخت گمراه

🟢تعبیر:

⭐️بسیار انسان مصممی هستید حتی اگر سنگ هم از آسمان ببارد کاری را که اراده کرده اید به پایان می رسانید. در برابر حکم الهی تسلیممحض هستید. روش تان راه درستی است برای همین خیلی زود به تیجه می رسید. در برابر گناه می ایستید و شیطان را لعنت می کنید. برای رسیدن به حاجت باید راهی سخت و دشوار را تحمل کنید.

فال حافظ امروز متولدین آذر

🌼جز آستان توام در جهان پناهی نیست

☘️سر مرا بجز این در حواله گاهی نیست

🌼عدو چو تیغ کشد من سپر بیندازم

☘️که تیغ ما بجز از ناله‌ای و آهی نیست

🟢تعبیر:

⭐️ از شر شیطان به خدا پناه ببر، جز خدا کسی با تو نیست. فعلا جور و ستم بر روی سرت سایه انداخته و با گوشه نشینی و آه کشیدن کار درست نمی شود. در راهی که قدم می گذاری کسی حمایتت نمی کند. با آرزوی مرگکردن هم کاری از پیش نمی بری. نه خود را آزار بده و نه دیگران را. پایان شب سیه سپید است. انشاالله.

فال حافظ امروز متولدین دی

🌼به کوی میکده هر سالکی که ره دانست

☘️دری دگر زدن اندیشه تبه دانست

🌼زمانه افسر رندی نداد جز به کسی

☘️که سرفرازی عالم در این کله دانست

🟢تعبیر:

⭐️ پل های پشت سر خود را خراب نکن. سرت را بالا بگیر. همنوز رموز زندگی را نمی دانی. ستاره ی دولت و اقبال تو چون ناهید درخشان است. پیشنهاد خود را مطرح کن و دل به دریا بزن. زمانی پیروز می شوی که خودت مشکلاتت را حل کنی و به امید دیگران ننشینی.

فال حافظ امروز متولدین بهمن

🌼سال‌ها دفتر ما در گرو صهبا بود

☘️رونق میکده از درس و دعای ما بود

🌼نیکی پیر مغان بین که چو ما بدمستان

☘️هر چه کردیم به چشم کرمش زیبا بود

🟢تعبیر:

⭐️به خودت شک داری. آنچه را که در دست داری ارضائت نمی کند. فکر می کنی همگان می خواهند به تو لطف کنند و از روی ترحم جواب سلامت را می دهند. از سرگردانی خسته شده ای. آرزوهای زیادی داری این قدر خود را کوچک نشمار. خدا از نیات قلبی تو آگاه است و باز هم یاریت می کند.

فال حافظ امروز متولدین اسفند

🌼عمریست تا من در طلب هر روز گامی می‌زنم

☘️دست شفاعت هر زمان در نیک نامی می‌زنم

🌼بی ماه مهرافروز خود تا بگذرانم روز خود

☘️دامی به راهی می‌نهم مرغی به دامی می‌زنم

🟢تعبیر:

⭐️ زمان طولانی را گذرانده اید تا بتوانید نامی نیک و جایی خوب در دل مردم برای خود باز کنید. ولی دشمنان مدام برای بدنامی تان دام پهن می کنند و به آنچه می خواهید می رسید و به تمام کسانی که خوبی کرده اید به خوبی نتیجه می بینید و کام دلتان شیرین می شود.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.