آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اسامی بازیگران سریال مختارنامه به همراه بیوگرافی آنها

در این مطلب اسامی بازیگران سریال مختارنامه به همراه بیوگرافی آنها را بررسی خواهیم کرد.

سریال مختارنامه از سال ۱۳۸۹ که شروع به پخش شد، طرفداران زیادی پیدا کرد. می توان گفت جز بزرگ ترین سریال های ایرانی است این سریال هر سال در ماه محرم از شبکه های تلویزیونی به نمایش در می آید که امسال نیز از شبکه آی فیلم به روی آنتن رفته است، در ادامه با بیوگرافی بازیگران سریال مختار آشنا خواهیم شد.

بیوگرافی بازیگران سریال مختارنامه

مهدی فخیم زاده در نقش عمر بن سعد

مهدی فخیم زاده، متولد سال ۱۳۲۱ در ۲۰ تیر است. او علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی، تهیه کنندگی، فیلنامه نویسی و طراحی صحنه تلویزیون و سینما غعالیت کرده است. وی پس از فارغ‌ التحصیل شدن در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه،به تحصیل در رشته‌‌ی هنر‌های دراماتیک مشغول شد.

اسامی بازیگران سریال مختارنامه به همراه بیوگرافی آنها

فرهاد اصلانی در نقش عبیدا… ابن زیاد

فرهاد اصلانی متولد سال، ۱۳۴۵ در کردستان است. همچنین اصلانی بعد از گذراندن دورهخ دوساله در زیمنه تئاتر از فهرهنگسرای نیاوران فارغ التحصل شد. شروع فعالیت اصلانی از سال ۱۳۵۷ در تئاتر و نمایش های رادیویی در سال ۱۳۷۱ است.

رضا رویگری در نقش کیان

رضا رویگری در سال ۱۳۲۵ متولد شد. او تک فرزند بوده و در حال حاضر یک پسر به نام کیارش دارد که از او یک نوه دختری هم دارد. این بازیگر که در نقش کیان بازی کرده است، متاسفانه در دی ماه ۱۳۹۲ سکته مغزی کرد و به دنبال آن ویلچر نشین شد و چندی پیش ویدیویی از او در خانه سالمندان منتشر شد که احساسات بسیاری از مردم را جریحه دار کرد.

اسامی بازیگران سریال مختارنامه به همراه بیوگرافی آنها

رضا آقاربی در نقش عبدا… وال

رضا آقاربی جز بازیگران اصلی سریال مختارنامه می باشد. مدرک تحصیلی او دیپلم بود، آقاربی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است. اولین فیلم سینمایی که رضا آقاربی بازی کرد، فیلم پرچمدار به کارگردانی شهریار بحرانی است.

وی مرداد ۱۳۸۷ در سن ۵۰ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. از نقش های مهم او می توان به نقش پادیامون در سریال یوسف پیامبر و همچنین در سریال مختارنامه در نقش عبدالله بن وائل اشاره نمود.

فاضل اجبوری در نقش ابوذاکر

فاضل اجبوری معروف به بابا فاضل بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود. بابا فاضل پس از اخذ دیپلم خود برای چند سال، استخدام آموزش و پرورش بود. اما علاقه او به تئاتر باعث شد تا وارد راه آهن شود و برای مدتی راننده قطار بود و شب ها در تئاتر کار می کرد تا اینکه به صورت حرفه ای وارد حوزه تئاتر شد.

وی در سال ۱۳۲۰ سینما پارس اهواز را اجاره کرد و در آن برنامه های برای مردم اجرا می کرد که یکی از مهم ترین فعالیت های هنری وی در آن سینما، بی گناهی در دربار هارون الرشید بود.

تاریخ فوت این بازیگر برای ۱۳۹۱ – ( ۱۲ سال پیش ) (در سن ۹۹ سالگی) است.

انوشیروان ارجمند در نقش رفاعه ابن شداد

انوشیروان ارجمند در ۲۷ مهر ماه ۱۳۲۱ در زاهدان متولد شد. امام علی، روزی روزگاری، مختارنامه و فیلم سینمائی دوئل از مهمترین مجموعه هایی بودند که او در آنها ایفای نقش کرد. او برادر داریوش ارجمند و پدر برزو و بهار ارجمند می باشد.

اسامی بازیگران سریال مختارنامه به همراه بیوگرافی آنها

بیژن افشار در نقش ابن اشعث

بیژن افشار در تاریخ ۱۳۴۵ تهران به دنیا آمد. سال های شروع فعالیت او از ۸۰ تا کنون می باشد. افشار اکنون متاهل است و دارای دو فرزند می باشد. سریال های «معمای شاه» و «مختارنامه» از بهترین بازی های او در تلویزیون بوده است.

فریبرز عرب نیا در نقش مختار

فریبرز عرب نیا بازیگر و کارگردان کشورمان ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمد. این هنرمند کشورمان فرزند محمدحسن عرب نیا و افتخار صداقت طلب است.

فریبرز عرب نیا دیپلم خود را در رشته ریاضی گرفت و پس از آن راهی آنکارا شد، اما علاقه اش به سینما باعث شد تا وارد بازیگری شود.

اسامی بازیگران سریال مختارنامه به همراه بیوگرافی آنها

ویشکا آسایش در نقش جعده

ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران و در یک خانواده ۴ نفری متولد شد. او یک خواهر بزرگتر به نام آویسا دارد. ایشان با رضا قبادی ازدواج کرده و فرزندش گیو نام دارد و تحصیل کرده دانشگاه لندن می باشد.

اسامی بازیگران سریال مختارنامه به همراه بیوگرافی آنها

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.