آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

فال حافظ امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ واقعی با تفسیر دقیق

در این پست از صفحه فردا فال حافظ امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ همراه با تفسیر از نظرتان می گذرد. کافی است هنگامی که بر سر دوراهی مانده‌ای و دودل شده‌ای، دست در دامان خواجه شیرازی بزنی و زیر لب آرام بگویی: «ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده ساز»

ایرانیان به هنگام زدن فال حافظ کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

فال حافظ امروز متولدین فروردین

🌸دانی که چنگ و عود چه تقریر می‌کنند

🍃پنهان خورید باده که تعزیر می‌کنند

🌸ناموس عشق و رونق عشاق می‌برند

🍃عیب جوان و سرزنش پیر می‌کنند

🔮تعبیر: 

🔸اینقدر به مال و ثروت خود مغرور نشو. به مال دنیا اعتمادی نیست هر آن می سوزد و از بین می رود. محبت و عشق را نمی توان با پول خرید. ثروت قلب را تیره می کند. برای عبادت نگو که معذورم تو هر چه داری از لطف خداست. همان هایی که در اطرافت هستند در زمان بدبختی تو را به نیم جو هم نمی خرند پس لااقل با خدا باش.

فال حافظ امروز متولدین اردیبهشت

🌸به وقت گل شدم از توبه شراب خجل

🍃که کس مباد ز کردار ناصواب خجل

🌸صلاح ما همه دام ره است و من زین بحث

🍃نیم ز شاهد و ساقی به هیچ باب خجل

🔮تعبیر: 

🔸از کار زشتی که انجام داده ای بسیار خجالت زده هستی. منتظر بقیه سرنوشت خود باش که هرچه صلاح باشد همان خواهد شد. خودت را بی تفاوت نشان نده ثابت کن از کار که کرده ای خجالت زده هستی. ذات خوبی داری پس به درونت رجوع کن و سیای و ظلمت را از دلت بدر کن و بگذار دلت همچون آب صاف شود.

فال حافظ امروز متولدین خرداد

🌸قسم به حشمت و جاه و جلال شاه شجاع

🍃که نیست با کسم از بهر مال و جاه نزاع

🌸شراب خانگیم بس می مغانه بیار

🍃حریف باده رسید ای رفیق توبه وداع

🔮تعبیر: 

🔸کاری از دست کسی برنمی آید فقط به خدا توکل کن. کاری کرده ای که نتیجه ای منفی دارد. فقط خداست که می تواند تو را از ورطه ی خطر نجات بخشد. دست به دعا بردار و مطیع درگاه حق باش به مرحمت خدا همه چیز روبراه می شود.

فال حافظ امروز متولدین تیر

🌸حالیا مصلحت وقت در آن می‌بینم

🍃که کشم رخت به میخانه و خوش بنشینم

🌸جام می گیرم و از اهل ریا دور شوم

🍃یعنی از اهل جهان پاکدلی بگزینم

🔮تعبیر: 

🔸بسیار انسان آزاده و نترسی هستید. هیچ وقت کاری نمی کنید که باعث سرافکندگیتان شود. همیشه در صدد رفع عیوب و اشکالات خودتن می باشید. غمی در دل دارید که بسیار سنگین است فقط از خدا بخواهید تا ستم هایی که به شما روا شده فراموش گردد و دلتان دوباره مالامال از مهر و دوستی شود.

فال حافظ امروز متولدین مرداد

🌸خوشتر ز عیش و صحبت و باغ و بهار چیست

🍃ساقی کجاست گو سبب انتظار چیست

🌸هر وقت خوش که دست دهد مغتنم شمار

🍃کس را وقوف نیست که انجام کار چیست

🔮تعبیر: 

🔸از روزگار انتظار بی اندازه داری و مرتب گله می کنی. زیاد شکایت نکن. حوادثی برایت اتفاق می افتد تا امتحان شوی. غم دنیا را نخور اینها همه خواست خداوند است پس از روزهای خوش زندگیت نهایت استفاده را بکن و از آنلذت ببر و قدر نعمت های خدا را بدان.

فال حافظ امروز متولدین شهریور

🌸ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

🍃دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی

🌸دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند

🍃دریاب ضعیفان را در وقت توانایی

🔮تعبیر: 

🔸ای که از خوبی زبانزد هستی حال وقت انجام کار ثواب است آن را پس نزن. همیشه از این فرصت ها به دست نمی آید. به زیردستان خود بیشتر توجه کن. حریفانت دارند از تو پیشی می گیرند پس تو هم باید مثل باد راه را صی کن تا درد تو درمان شود، به کام دل می رسی ئ تسلیم قسمت باش چون لطف خدا شاملت می شود. به وصال می رسی. شاد باش.

فال حافظ امروز متولدین مهر

🌸اگر به مذهب تو خون عاشق است مباح

🍃صلاح ما همه آن است کان تو راست صلاح

🌸سواد زلف سیاه تو جاعل الظلمات

🍃بیاض روی چو ماه تو فالق الاصباح

🔮تعبیر: 

🔸هر چیزی را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند. خود را گرفتار مسئله ای کرده ای که نجات از آن بسیار سخت است. آنقدر خود را غرق در این کار کرده ای که اطرافیان را از یاد برده ای. مقاومت کن حتی اگر مجبور شوی التماس کنی. خود را رهایی ده.

فال حافظ امروز متولدین آبان

🌸دیگر ز شاخ سرو سهی بلبل صبور

🍃گلبانگ زد که چشم بد از روی گل به دور

🌸ای گلبشکر آن که تویی پادشاه حسن

🍃با بلبلان بی‌دل شیدا مکن غرور

🔮تعبیر: 

🔸خوشحال باش و غصه و غم را کنار بگذار. تا دوری نکشی به وصال نمی رسی و تا رنج نبینی به خوشی هم نمی رسی، پی دست از عبادت نکش. امیدوار باش که از صبر تو گل حاجت روئیده است. شکایت نکن که در عین ظلمت نور بر تو می تابد.

فال حافظ امروز متولدین آذر

🌸عمریست تا من در طلب هر روز گامی می‌زنم

🍃دست شفاعت هر زمان در نیک نامی می‌زنم

🌸بی ماه مهرافروز خود تا بگذرانم روز خود

🍃دامی به راهی می‌نهم مرغی به دامی می‌زنم

🔮تعبیر: 

🔸زمان طولانی را گذرانده اید تا بتوانید نامی نیک و جایی خوب در دل مردم برای خود باز کنید. ولی دشمنان مدام برای بدنامی تان دام پهن می کنند و به آنچه می خواهید می رسید و به تمام کسانی که خوبی کرده اید به خوبی نتیجه می بینید و کام دلتان شیرین می شود.

فال حافظ امروز متولدین دی

🌸دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود

🍃تعبیر رفت و کار به دولت حواله بود

🌸چهل سال رنج و غصه کشیدیم و عاقبت

🍃تدبیر ما به دست شراب دوساله بود

🔮تعبیر: 

🔸نتیجه ی صبر خودت را می بینی. رنج هایی که کشیده ای به سر آمده و حالا نوبت بخت و مراد است. دولت با تو مساعدت کرده، پس قدر این همه عنایت الهی را بدان. در اصل آنچه را در گذشته کاشته ای امروز درو می کنی و به نیت خودت خواهی رسید.

فال حافظ امروز متولدین بهمن

🌸ما درس سحر در ره میخانه نهادیم

🍃محصول دعا در ره جانانه نهادیم

🌸در خرمن صد زاهد عاقل زند آتش

🍃این داغ که ما بر دل دیوانه نهادیم

🔮تعبیر: 

🔸هنر در اول داهید. عجله نکنید. به مرحله ی بالای زهد و عقل نرسیده اید پس صبر کنید تا کارها خراب نشود و غم به دلتان راه پیدا نکند. مواظب دوستان خودتان باشید که گرگ هستند در لباس میش. آنها می خواهند بنیادتان را از بین ببرند و دل و دینتان را بگیرند و نگذارند به مقصود برسید پس عاقل باشید.

فال حافظ امروز متولدین اسفند

🌸جوزا سحر نهاد حمایل برابرم

🍃یعنی غلام شاهم و سوگند می‌خورم

🌸ساقی بیا که از مدد بخت کارساز

🍃کامی که خواستم ز خدا شد میسرم

🔮تعبیر: 

🔸بخت و اقبال با تو همراه است و روزگار روی خوش را به تو نشان می دهد. خداوند را سپاسگزار باش تا نعمات خود را از تو دریغ نکند. به عهد و پیمان خود پایبند و وفادار باش تا حق دوستی را به جای آورده باشی.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.