آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

محدودیت های صادراتی فناوری فضایی آمریکا کاهش یافت

دولت بایدن محدودیت های صادراتی  شرکت های فضایی تجاری برای ارسال برخی قطعات مرتبط با ماهواره ها و فضاپیماها به متحدان و شرکایش را برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دلیل این تغییرات ساده تر کردن فروش صنعت فضایی تجاری آمریکا و همزمان حفاظت از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی کشور است. شرکت های آمریکایی مانند اسپیس ایکس (متعلق به ایلان ماسک)، لاکهید مارتین و بویینگ از قوانین جدید بهره می برند.

«دان گریوز» معاون وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه ای گفت: با گسترش متنوع سازی فعالیت های تجاری در حوزه فضایی، این قوانین بار صنعت ایالات متحده را برای ادامه نوآوری و پیشروی در بخش فضایی کاهش می دهد. چنین به روز رسانی قابلیت آمریکا برای وسیع تر و عمیق تر کردن شراکت بین المللی خود را بیشتر می کند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا، برخی اقلام مربوط به فضاپیماهای سنجش از دور یا مونتاژ لجستیک مبتنی بر فضا و فضاپیماهای سرویس دهنده دیگر نیازی به مجوز برای ارسال به استرالیا، کانادا و انگلیس ندارند.

برخی قطعات ماهواره ها و فضاپیماها که حساسیت کمتری دارند دیگر نیازی به مجور بارگیری به بیش از ۴۰ کشور ندارند.

این کشورها شامل کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و بخش اعظم اتحادیه اروپا می شوند. با این وجود مقررات صدور مجوز برای کشورهایی که نگرانی‌هایی درباره آنها وجود دارد، مانند روسیه و چین، همچنان باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.