آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

مالیات خودروهای سواری و وانت دو اتاق در سال ۱۴۰۳ | مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟

مالیات خودروهای سواری و وانت دو اتاق که مشمول خودروهای گران‌قیمت و لوکس می‌شوند، اعلام شد.

با توجه به تبصره ۶ بند پ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای سواری و وانت دو اتاق دارای شماره انتظامی شخصی که قیمت روز آنها بیش از ۳۵ میلیارد ریال است، مشمول مالیات سالانه ۱ درصد مازاد بر این مبلغ می‌شوند.

مالیات خودروهای لوکس

اشخاص مشمول باید مالیات را پرداخت کرده و در صورت عدم پرداخت، مشمول مجازات قانونی خواهند بود.

همچنین، ثبت نقل و انتقال خودروها قبل از پرداخت مالیات ممنوع است و متخلفان مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور مکلف است اطلاعات مربوط به مالکان و خودروهای مشمول را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهد. اعتراض به مالیات تعیین شده می‌تواند طبق قانون مالیات‌های مستقیم مورد بررسی قرار گیرد.

در لایحه بودجه ۱۴۰۳، منابع عمومی دولت در بودجه با رشد ۱۸.۲ درصدی، ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد ۴۱.۹ درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ همچنین در بخش درآمدهای پایدار دولت، درآمدهایی مالیاتی بیشترین سهم را دارد که با رشد ۴۹.۸ درصدی نسبت به سال گذشته، ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. درآمد حاصل از حقوق ورودی در رتبه بعدی قرار دارد که ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۳.۸ درصد منفی است.

برای مطالعه بخش دوم لایحه بودجه کل کشور شامل جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه اینجا کلیک کنید.

مالیات ۲۶۴۳ میلیارد تومانی از خودروهای سواری و وانت‌های گران‌قیمت

بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه، در حوزه مالیات بر ثروت بالغ بر ۴۰ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان (۴۰۴ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال) در نظر گرفته شده است که از این میزان، شش درصد این مالیات سهم مالیات خودروهای سواری و وانت‌های دوکابین گران‌قیمت در نظر گرفته شده است.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، دولت سیزدهم مالیات ۲۶۴۳ میلیارد تومانی (۲۶ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریالی) را برای خودروهای گران‌قیمت مذکور  پیش‌بینی کرده است.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.