آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

فال حافظ امروز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ واقعی با تفسیر دقیق

در این پست از صفحه فردا فال حافظ امروز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ همراه با تفسیر از نظرتان می گذرد. کافی است هنگامی که بر سر دوراهی مانده‌ای و دودل شده‌ای، دست در دامان خواجه شیرازی بزنی و زیر لب آرام بگویی: «ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده ساز»

ایرانیان به هنگام زدن فال حافظ کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

فال حافظ امروز متولدین فروردین

نسیم باد صبا دوشم آگهی آورد

که روز محنت و غم رو به کوتهی آورد

به مطربان صبوحی دهیم جامه چاک

بدین نوید که باد سحرگهی آورد 

تعبیر:

نوید فتح و پیروزی خیلی زود به شما داده می‌شود و آنقدر خوشحال می‌شوید مثل اینکه بهشت و یک حوری به شما بخشیده اند. بخت با شماست و لطف خداوند شامل حالتان شده است. همیشه شکرگزار باشید ، چرا که شکر نعمت، نعمتت افزون کند.

فال حافظ امروز متولدین اردیبهشت

دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد 

یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد  

یا بخت من طریق مروت فروگذاشت 

یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد  

تعبـیر:

عاشق فرد مغرور و بی وفایی شده اید. کسی محبت و دوست داشتن را فراموش کرده و به دنبال مال دنیا هست. این را نمیداند که ظاهر زیبا و مال دنیا ماندنی نیست و این محبت و عشق است که هیچ وقت پایانی ندارد. در انتخابتان تجدید نظر کنید.

فال حافظ امروز متولدین خرداد

منم که گوشه میخانه خانقاه من است 

دعای پیر مغان ورد صبحگاه من است  

از آن زمان که بر این آستان نهادم روی 

فراز مسند خورشید تکیه گاه من است  

تعبیر:

با یک عذرخواهی همه چیز درست می شود و انشاالله از بند غم رهایی خواهی یافت. خداوند از تو حرکت می خواهد و خود برکت عطامی فرماید. روی به آستان حق بیاور تا به مقام عالی برسی. نذری کرده ای که اگر از این ورطه ی غم نجات پیدا کنی تا دم مرگ از راه راست برنمی گردی.

فال حافظ امروز متولدین تیر

بی مهر رخت روز مرا نور نماندست 

وز عمر مرا جز شب دیجور نماندست 

هنگام وداع تو ز بس گریه که کردم 

دور از رخ تو چشم مرا نور نماندست 

تعبیر:

انسان تنها زندگی بی روح و تاریکی دارد. آرزویی را که در دل می پروری هرچند غیر ممکن به نظر میرسد ولی با اندکی صبر و درایت مشکلات ان قابل حل است و ارزویت دست یافتنی. ناامید مباش و دست از طللب مکش و به خدا توکل کن.

فال حافظ امروز متولدین مرداد

صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد 

ور نه اندیشه این کار فراموشش باد  

آن که یک جرعه می از دست تواند دادن 

دست با شاهد مقصود در آغوشش باد 

تعبیر:

در جمع آوری پول و ثروت خیلی زیاده روی می کنی. بیش از اندازه برایت دردسر ساز می شود. قسمتی از مالت را انفاق کن آن وقت است که به مقاصد دیگر خود هم می رسی. مدعی هستی که مظلوم واقع شده ای اما اینطور نیست. مردم دار باش. تو هم بنده ی خدا باش تا همیشه از خوبی زبانزد باشی.

فال حافظ امروز متولدین شهریور

به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد 

تو را در این سخن انکار کار ما نرسد 

اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده‌اند 

کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد 

تعبیر:

در انتخابی که کرده اید شک نکنید . او از هر جهت لایق است. رازدار و با ایمان و با اصل و نسب است. نگذارید وقت بگذرد ممکن است حسودان کارها را خراب کنند و شما در رسیدن به مقصود عمری را در پی او بگردید.

فال حافظ امروز متولدین مهر

خیال روی تو در هر طریق همره ماست 

نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست 

به رغم مدعیانی که منع عشق کنند 

جمال چهره تو حجت موجه ماست 

تعبیر:

وفاداری ودانستن قدر محبت دیگران از صفات نیکی است که در همه کس یافت نمی شود. به ارزویی که داری به همین سادگی نمی رسی مگر این که علاوه بر تلاش وکوشش توکل را نیز پیشه کنی وامیدوار باشی که لطف خداوندی شامل حالت شود.

فال حافظ امروز متولدین آبان

عکس روی تو چو در آینه جام افتاد 

عارف از خنده می در طمع خام افتاد  

حسن روی تو به یک جلوه که در آینه کرد 

این همه نقش در آیینه اوهام افتاد 

تعبیر:

هر کسی که شما را برای اولین بار می بیند پی به خوش قلبی و ساده دلی شما می برد. چون باطنی خوب دارید فکر می کنید همه مثل شما می باشند. پس مواظب باشید از شما سوئ استفاده نکنند، کمی زرنگتر باشید. خوددار باشید. برای هر کسی دلسوزی نکنید که هر کسی شایسته ی دلسوزی نیست.

فال حافظ امروز متولدین آذر

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد 

باد غیرت به صدش خار پریشان دل کرد 

آه و فریاد که از چشم حسود مه چرخ 

در لحد ماه کمان ابروی من منزل کرد 

تعبیر:

شما تلاش خودتان را کرده اید، ناراحت نباشید. وجدانتان را ناراحت نکنید تا حدودی هم موفق شده اید ولی حسود زیاد دارید که آنها باعث اخلال در کارتان شده اند. به خدا توکل کنید از بازی ایام غافل نشوید. فرصت باز هم پیش می آید.

فال حافظ امروز متولدین دی

صبا وقت سحر بویی ز زلف یار می‌آورد 

دل شوریده ما را به بو در کار می‌آورد 

من آن شکل صنوبر را ز باغ دیده برکندم 

که هر گل کز غمش بشکفت محنت بار می‌آورد 

تعبیر: 

به قولی که به خودت داده ای عمل کن وگرنه غم به دنبال می آوری. اگر این کار را کنی خانه ی دلت روشن می شود. دیگر ترسی از مشکلات نداری، قاصدی خبری برایت می آورد که در آن خبر از لطف و بخشش است. تعجب نکن در اراده ی خداوند هر چیزی امکان پذیر است.

فال حافظ امروز متولدین بهمن

صبحدم مرغ چمن با گل نوخاسته گفت

ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شکفت

گل بخندید که از راست نرنجیم ولی

هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت

تعبیر:

از حرف سنجیده و درست ناراحت نشو. بدان که مصلحت تورا می خواهند هر چند که فکر کنی کسی درکت نمی کند. کاری را که اصرار به انجام آن داری عاقبت خوشی ندارد. در افکارت تجدید نظر کن. مشورت با اهل فن به تو کمک می کند، خرد در کنار صبرنیازهای تو را نیز برطرف می سازد.

فال حافظ امروز متولدین اسفند

آن که از سنبل او غالیه تابی دارد

باز با دلشدگان ناز و عتابی دارد

از سر کشته خود می‌گذری همچون باد

چه توان کرد که عمر است و شتابی دارد

تعبیر:

گذشت داشته باشید. عفو با بزرگان است. لذتی که در عفو هست در انتقام نیست. عمر مثل باد می گذرد. فرصت را از دست ندهید. دل خسته ای را به دست آورید که ثوابی بالاتر از این وجود ندارد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.