آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

فال حافظ امروز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ واقعی با تفسیر دقیق

در این پست از صفحه فردا فال حافظ امروز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ همراه با تفسیر از نظرتان می گذرد. کافی است هنگامی که بر سر دوراهی مانده‌ای و دودل شده‌ای، دست در دامان خواجه شیرازی بزنی و زیر لب آرام بگویی: «ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده ساز»

ایرانیان به هنگام زدن فال حافظ کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

فال حافظ امروز متولدین فروردین

🌸دوش رفتم به در میکده خواب آلوده

🍃خرقه تردامن و سجاده شراب آلوده

🌸آمد افسوس کنان مغبچه باده فروش

🍃گفت بیدار شو ای ره رو خواب آلوده

🔮تعبیر: 

🔸از خواب غفلت بیدار شو که بسیار دیر شده و عقب مانده ای رخوت و کسالت را کنار بگذار و جوهر خویش را که همانا همت و مردانگی است نشان بده. توبه را برای زمان پیری نگذار در جوانی پاک بودن هنر است. هیچ کس بی عیب نیست و خرده نگیر.

فال حافظ امروز متولدین اردیبهشت

🌸صوفی بیا که خرقه سالوس برکشیم

🍃وین نقش زرق را خط بطلان به سر کشیم

🌸نذر و فتوح صومعه در وجه می‌نهیم

🍃دلق ریا به آب خرابات برکشیم

🔮تعبیر: 

🔸بیشتر با خدا باشید. از کارهای ناشایست پرهیز کنید همه ی کارها با پول حل نمی شود. روزی می رسد که می بینید برای آخرت توشه ای غیر از گناه ندارید. عجله کنید و دست از گناه بردارید. خوشگذرانی گناه نیست به شرط اینکه معصیت در ان نباشد. این گوی و این میدان بسم الله بگوئید و طمع هم نکنید و پایتان را از گلیمتان درازتر نکنید.

فال حافظ امروز متولدین خرداد

🌸خوش خبر باشی ای نسیم شمال

🍃که به ما می‌رسد زمان وصال

🌸قصه العشق لا انفصام لها

🍃فصمت‌ها هنا لسان القال

🔮تعبیر: 

🔸خبری را که مدت ها در اتظارش بودی رسیده است. زما وصال نزدیک است. قصه عشق شروع شده و زمان جدایی پایان یافته است. تو هم به کمال و جمال می رسی. میدان برای نشان دادن هنرهایت خالی است پس مرد میدان باش.

فال حافظ امروز متولدین تیر

🌸این خرقه که من دارم در رهن شراب اولی

🍃وین دفتر بی‌معنی غرق می ناب اولی

🌸چون عمر تبه کردم چندان که نگه کردم

🍃در کنج خراباتی افتاده خراب اولی

🔮تعبیر: 

🔸مرحبا بر شما هر آنچه دارید از حق تعالی می دانید حتی نعمت سلامتی را. وقتی به گذشته تان فکر می کنید می بینید چندان کار مفیدی انجام نداده اید. در حال حاضر مصلحت در این است که خاموش باشید. رازتان را با خدایتان در میان بگذارید وگرنه اگر فاش کنید دشمنانتان شکست سختی به شما می دهند، تحمل کنید، خداوند با صابران است.

فال حافظ امروز متولدین مرداد

🌸معاشران ز حریف شبانه یاد آرید

🍃حقوق بندگی مخلصانه یاد آرید

🌸به وقت سرخوشی از آه و ناله عشاق

🍃به صوت و نغمه چنگ و چغانه یاد آرید

🔮تعبیر: 

🔸شما فراموش نشده اید. باز هم عدا هی هستند که قدرتان را بدانند و جواب زحمتتان را بدهند. شما کسی هستید که در عین خوشی و رسیدن به مراد دیگران را هم در شادی و خوشی خود سهیم کرده اید، اما دیگران در حق تان کم لطفی کرده اند ولی باز هم مرحمت خدا نصیب شما شده و خواهد سد.

فال حافظ امروز متولدین شهریور

🌸حسب حالی ننوشتی و شد ایامی چند

🍃محرمی کو که فرستم به تو پیغامی چند

🌸ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید

🍃هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

🔮تعبیر: 

🔸به مقصود خودت نمی رسی.مگر با خدا باشی. حاجات تو زمانی برآورده می شوند که نماز حاجات بخوانی. تو باید خوبی خودت را به همگان ثابت کنی. حس خودت را نشان بده اگر در عین نداری به مستمندان کمک کنی مردی.

فال حافظ امروز متولدین مهر

🌸ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه

🍃مست از خانه برون تاخته‌ای یعنی چه

🌸زلف در دست صبا گوش به فرمان رقیب

🍃این چنین با همه درساخته‌ای یعنی چه

🔮تعبیر: 

🔸تغییرحالت شما همه را در بهت و حیرت فرو برده است. گاهی با رقیبان هم داستانید، گاهی با دوستان، قدر روزگار خود را نمی دانیدف با همه سر جنگ و دعوا دارید. اطرافیانتان روی شما حساب می کنند ولی افسوس که همه را پراکنده نموده اید. مشکل شما و دل تسلی تان زمان درمان می شود که بهخدا و بعد به خودتان بپردازید.

فال حافظ امروز متولدین آبان

🌸شب وصل است و طی شد نامه هجر

🍃سلام فیه حتی مطلع الفجر

🌸دلا در عاشقی ثابت قدم باش

🍃که در این ره نباشد کار بی اجر

🔮تعبیر: 

🔸زمان هجران به سر آمده و صبح صادق دمیده است. شب سیاه به پایان رسیده و حالا نوبت تو می باشد به عهدی که بسته ای عمل کنی. نگرانی که دوباره همه چیز به هم بریزد و از وصال یار بی بهره بمانی. دیگر طاقت هجران نداری.

فال حافظ امروز متولدین آذر

🌸ای همه شکل تو مطبوع و همه جای تو خوش

🍃دلم از عشوه شیرین شکرخای تو خوش

🌸همچو گلبرگ طری هست وجود تو لطیف

🍃همچو سرو چمن خلد سراپای تو خوش

🔮تعبیر: 

🔸تصمیم تان عجولانه است. فریب ظواهر را خورده اید و تمام فکر و ذکرتان را مشغول کرده استو همه ی کارهای مهم زندگی را فراموش کرده و به دنبال مقصود خود به راه افتاده اید. هر چند که کمی مردد هستید ولی حاضرید دست به سوی خطر دراز کنید.

فال حافظ امروز متولدین دی

🌸هر چند پیر و خسته دل و ناتوان شدم

🍃هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم

🌸شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا

🍃بر منتهای همت خود کامران شدم

🔮تعبیر: 

🔸هر چه داری از دسترنج خودت می باشد. گاهی فک می کنی بسیار خسته و ناتوان شده ای اما وقتی که می بینی خدا با توست همه چیز را فراموش می کنی هر چه که سرنوشت برایت رقم زده همان می شود. در زندگی به آنچه که آرزو کنی می رسی. فقط مواظب فتنه ی دیگران باش، منتظر خبر خوش باش.

فال حافظ امروز متولدین بهمن

🌸کنون که بر کف گل جام باده صاف است

🍃به صد هزار زبان بلبلش در اوصاف است

🌸بخواه دفتر اشعار و راه صحرا گیر

🍃چه وقت مدرسه و بحث کشف کشاف است

🔮تعبیر: 

🔸آنقدر پیشرفت می کنی که نامت بر سر زبان ها می افتد. در علم و تحصیل بکوش که در این راه با تو قیاس نیست. اما هوشیار باش حسد ورزان زیر پایت را خالی نکنند. با خدا باش، نمازت را به موقع بخوان تا او هم کمکت کند.

فال حافظ امروز متولدین اسفند

🌸سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

🍃وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد

🌸گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است

🍃طلب از گمشدگان لب دریا می‌کرد

🔮تعبیر: 

🔸دست نیاز کسی را رد نکنید. اگر مشکلی دارید فقط رو به سوی خدا کنید که او حلال مشکلات است. در همه حال با خدا باشید کسانی هستند که شما را بازیچه قرار می دهند، به آنان اطمینان ننید زیرا اسرار شما را فاش می کنند و باعث ناراحتی تان می شوند.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.