آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

عدم لبخند واقعی ملتها در جهان امروز ناشی از نگرانی آنها از وجود خشونت، ناامنی و بی ثباتی دولتهاست

محمدی نوری استاد حقوق دانشگاه و پژوهشگر مطالعات سیاسی مطرح کرد:

محمدی نوری تاکید کرد: در قوانین بین المللی مرتبا مباحث آزادی های فردی و اجتماعی ملتها به انتشار گذاشته شده و تقریبا همه کشورها در حقوق داخلی نیز با استناد به راهبرد جهانی امنیت ملی آزادیهای اساسی ملتها در قانون اساسی خودشان توانستد بسیاری از این اصول را تقویت کرده و در جهت اداره جامعه راهبردی نمایند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی موسسه بین المللی مهر حامی جوانان اولین نشست مجازی گفتگوی سیاست خارجی بر محوریت حقوق بشر با حضور جمعی از دانشجویان رشته های حقوق دانشگاه ها به میزبانی موسسه بین المللی مهر حامی جوانان برگزار شد.

در این نشست دکتر محمد جواد محمدی نوری استاد حقوق دانشگاه و پژوهشگر مطالعات سیاسی ضمن تاکید برنقش اثرگذار قوانین بین المللی بر پایداری کشورها در ترسیم خط حفظ مبانی احترام به بشریت و حفظ حقوق و کرامات انسانی و نیز تقویت آزادیهای فردی و اساسی ملل پرداخت و تصریح کرد: امروزه جهان بدور از تنش و بدور از جنگ و داشتن هوایی تازه توام با صلح و آرامش به شدت در معرض خطر قرار گرفته است. وی گفت: انتظار مردم جهان از سیاستمداران کشورها در واقع توجه اساسی به اعلامیه های حقوق بشر و کنوانسیونهای مرتبط با آن است. بسیاری از نویسندگان و کنشگران سیاسی معتقدند امروزه فضای حاکم برجهان بجای توجه به مبانی فرهنگی و نگرانی از آینده زمین به سمت خودکامگی و جنگ و ترور و هیولایی بنام مردم ستیزی پیش رفته است.

محمدی نوری تاکید کرد: در قوانین بین المللی مرتبا مباحث آزادی های فردی و اجتماعی ملتها به انتشار گذاشته شده و تقریبا همه کشورها در حقوق داخلی نیز با استناد به راهبرد جهانی امنیت ملی آزادیهای اساسی ملتها در قانون اساسی خودشان توانستد بسیاری از این اصول را تقویت کرده و  در جهت اداره جامعه راهبردی نمایند.

محمدی نوری افزود: دانشگاهها و دولتها وظیفه روشنگری موثری بر حفظ حقوق بشریت و ملت دارند و اگر قرار است چشم اندازه وحدت بین المللی به خوبی محقق شود باید همه کشورها و ملتها بر محور احترام متقابل و توجه به مبانی اعلامیه های حقوق بشری توجه اساسی داشته باشند و تمرکز آنان برای پیشرفت اقتصادی و اشتغال و تامین رفاه ملتها و علوم و فنون لازم در تداوم توسعه همه جانبه مضاعف بوده تا ضمن تامین آرامش ملی بتوان آسایش بین المللی در سایه همدلی وحدت و همبستگی ملتها را به فراهم ساخت.

محمدی نوری تاکید کرد عدم لبخند واقعی ملتها در جهان امروز ناشی از نگرانی آنان از وجود خشونت و بی ثباتی دولتها است.

وی حقوق بشر را منادی حفظ تمام کرامات واقعی انسانی دانست و افزود: باید هر چه زودتر سازمان ملل متحد با تدوین مقرراتی جامع الشمول ضمن جهت سازیهای موثر سیاسی و بنیادی تلاش کند مناطق مختلف جهان در تبعیت از قوانین اثرساز بین المللی قرار گرفته تا شاهد جهانی عاری از خشونت و جنگ و برخوردار از امنیت سازنده بر پایه توجه به بقای میراث بشریت باشیم.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.