آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

تعطیلی ادارات شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ادارات و بانک ها کدام استان ها فردا تعطیل است

در این خبر به توضیحاتی درباره تعطیلی ادارات در روز شنبه ۶ مرداد پرداخته شده است.

همزمان با افزایش گرمای هوا احتمال تعطیلی دو روزه تهران در روزهای ۶ و ۷ مرداد ۱۴۰۳ قوت گرفت.

انتظار‌ها برای تعطیلی شنبه و یکشنبه | نه فقط برای تامین برق، برای نجات مردم از اشعه فرابنفش

مطابق داده‌های نقشه‌های جهانی، شنبه و یکشنبه دمای کشور در مناطقی به ۵۰ درجه می‌رسد و رکورد نیم قرن اخیر خود را می‌شکند.

اما مهم‌تر از آن، افزایش چشمگیر سطح تابش ‎اشعه فرابنفش است که به سطح خطرناک خواهد رسید.

سرطان پوست، افزایش امکان آب مروارید از جمله خطرات افزایش اشعه فرابنفش است.

به همین دلیل، کارشناسان می‌گویند که وزیر بهداشت باید از سرپرست دولت بخواهد که کل کشور شنبه آینده تعطیل شود، زیرا سلامت مردم در معرض خطر است. با وجود تمامی این اخبار، اما تا لحظه تنظیم گزارش خبری مبنی بر تعطیل تهران و دیگر استان‌ها ازسوی مقامات رسمی اعلام نشده است.

توصیه‌های مهم:
برای دوری از گرما زدگی و اثرات اشعه‌های مضر، از ساعت ۱۰ تا ۱۶ از خانه خارج نشوید
لباس تیره نپوشید
در صورت الزام به خروج از منزل، از عینک دودی و کرم‌های ضد آفتاب قوی استفاده کنید و هر دو ساعت آن را تجدید کنید.

تعطیلی ادارات تهران فردا ۶ مرداد ۱۴۰۳

محمد صائبی در گفت‌وگویی در توضیح بیشتر اعلام کرد: در پی افزایش دما ادارات استان تهران فردا از ساعت ۱۲ تعطیل است و این تصمیم در پی گرمای هوا و خطرات ناشی از اشعه‌های مضر اتخاذ شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران افزود: به موجب این تصمیم، ادارات استان تهران فردا شنبه ششم مردادماه ساعت ۱۲ به کار خود پایان خواهند داد.

وی ادامه داد: این تعطیلی شامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران امروز از تداوم هوای گرم و افزایش دما برای این استان خبر داده و اعلام کرده است که بر اساس واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، وضعیت جوی استان تهران تا روز یکشنبه، ۷ مرداد ماه، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با ورزش باد، افزایش ابر، تداوم هوای گرم و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد / تغییر ساعت کار ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد

کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص را اعلام کرد. با توجه به پیش بینی افزایش بی سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق در ایام پیش رو و مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تصمیم کمیته مدیریت مصرف برق و انرژی استان کهگیلویه و بویراحمد و به منظور حمایت از بخش صنعت و کشاورزی ، ساعت پایان کار کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های این استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند، از روز یکشنبه ۳۱ تیرماه تا روز چهارشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۳، از ساعت ۶ صبح تا ۱۲:۰۰خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه این کارگروه روزهای پنجشنبه چهارم و ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ تعطیل اعلام شده است.

کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیران دستگاه های اجرایی خواسته است نسبت به ایجاد شرایط دورکاری برای کارکنان اقدام کنند.

تعطیلی ادارات استان خراسان شمالی / تغییر ساعت کار ادارات استان خراسان شمالی

مطابق تصمیمات اتخاذشده برای کاهش مصرف برق، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش یافت. بر این اساس، ساعت کاری ادارات خراسان شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه از ۶ تا ۱۱ خواهد بود.

تعطیلی ادارات استان کرمانشاه / تغییر ساعت کار ادارات استان کرمانشاه

پایه گزارش ارسالی روز جمعه روابط عمومی استانداری کرمانشاه طی هفته آینده در بازه زمانی ۶ مرداد تا پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ کارمندان تمام ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان ۲ ساعت تعجیل در خروج دارند.

بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری کرمانشاه، با توجه به گرمای شدید هوا و با هدف کمک به پایداری شبکه برق از روز شنبه الی پنجشنبه هفته آینده (۱۴۰۳/۰۵/۰۶ الی ۱۴۰۳/۰۵/۱۱) ساعت کاری تمام ادارات و سازمان‌های دولتی استان به استثنای دستگاه های خدمات رسان تا ساعت ۱۱ صبح (۲ ساعت تعجیل در خروج و دور کاری) خواهد بود.

استان کرمانشاه حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد و مناطق غربی آن در همسایگی عراق علاوه بر گرمسیر بودن با دیگر پدیده‌های جوی نظیر گرد و غبار هم مواجهند.

سازمان هواشناسی نیز از افزایش گرمای هوا طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان کرمانشاه خبر داده است.

 

تعطیلی ادارات استان قم / تغییر ساعت کار ادارات استان قم

بنابر مصوبه کارگروه شرایط اضطرار ، فردا (شنبه ۶ مرداد) ادارات استان (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۲ تعطیل اعلام می‌شوند.

در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق، سه شنبه هفته گذشته نیز پایان ساعت کاری ادارات قم ۱۱ اعلام شد.

همچنین ادارات قم چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته نیز تعطیل شد.

تغییر کار ساعت کار ادارات آذربایجان‌ غربی از شنبه

بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی، حسب موافقت و دستور مقام عالی استان در راستای مدیریت مصرف برق و با هدف کمک به پایداری برق خانگی و تأمین برق بخش تولید، صنعت و کشاورزی، با توجه به روند افزایشی دما در روزهای آتی و پیش بینی هوای گرم در هفته آینده، ساعات کار دستگاه های اجرایی، سازمان ها، موسسات، نهادهای عمومی غیردولتی، شهرداری ها، بانک ها، شرکت های بیمه ای و دانشگاه های سراسر استان در تاریخ های ۶ و۷ و ۸ مرداد ماه از ۶ صبح تا ۱۱ ظهر خواهد بود؛ لذا بر این اساس اقدامات لازم در راستای رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی می بایست توسط دستگاههای اجرایی صورت پذیرد.

روشن و خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت بعد از ورود و یک ساعت قبل از خروج در ادارات مورد تأکید است. جهت رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران موظف هستند کسری ساعت را به صورت دورکاری و با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق مقررات جبران کنند. دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروهای دارای نوبت کاری شیفت‌گردان، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشمول کاهش ساعت کاری ادارات نبوده و فعالیت این مراکز به ‌روال عادی است.

تغییر ساعت کار ادارات همدان / تعطیلی ادارات همدان

استانداری همدان در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هفته آینده ۲ ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

ایرنا در خبری نوشت: در این اطلاعیه که امروز پنجشنبه صادر شده آمده است: پیرو مصوبه کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان، با توجه به پیش‌بینی تداوم افزایش دمای هوا و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد؛ تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانکهای استان از روز شنبه ۶ مرداد تا پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ صبح فعالیت خود را آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، رأس ساعت یازده تعطیل شوند.

این اطلاعیه تاکید می کند: این دستورالعمل شامل مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای دارای شیفت کاری نمی شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

تغییر ساعت کار ادارات فارس / تعطیلی ادارات فارس

محسن نعمتی گفت: به علت ماندگاری گرمای هوا، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در هفته پیش رو از شنبه ۶ مرداد تا آخر هفته تغییر کرد.

نعمتی اظهار کرد: با استناد به مصوبه کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان و تأیید استاندار فارس، ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان (مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی و بانک‌ها) از روز شنبه ۶ مرداد تا آخر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ تعیین شده است و کسری ساعت موظفی به صورت دورکاری و با برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی براساس مقررات، جبران می‌شود.

وی افزود: براساس این مصوبه همه دستگاه‌های دولتی به غیر از بانک‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان روز یکشنبه ۷ مرداد تعطیل هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به برنامه ریزی و نظارت بر دورکاری کارکنان و کنترل آن، اقدام کنند.

نعمتی افزود: بیمارستان‌ها، مراکز امدادی و اتفاقات، خدمات امداد جاده‌ای، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی، اورژانس، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، آتش نشانی و مراکز انتظامی، بخش عملیاتی خدمات پست و تأمین کالاهای ضروری، باید براساس روال قبل ارائه خدمت کنند.

تعطیلی ادارات سیستان / تغییر ساعت کار ادارات سیستان

محمد کرمی با اشاره به ‌تداوم گرمای هوا و به منظور حفظ پایداری شبکه برق، تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و سازمان‌های استان روز پنج شنبه مورخ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ تعطیل خواهد بود، اظهار داشت: بر این اساس؛ ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها، دانشگاه‌ها و بانک‌های استان در روز چهارشنبه مورخ ۳ مرداد ماه نیز دو ساعت کاهش می‌یابد.

‌وی افزود: ساعت کاری ادارات فردا چهارشنبه مورخ ۳ مردادماه با احتساب ۲ ساعت تعجیل در خروج از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ ظهر و انجام امور اداری به صورت دورکاری خواهد بود.

تعطیلی ادارات استان مرکزی / تغییر ساعت کار ادارات استان مرکزی

با موافقت استاندار مرکزی، ساعت پایان کار تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند) در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری (۶ و ۷ مرداد) ساعت ۱۱ خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: فعالیت کلاس‌های تمام مؤسسات و آموزشگاه‌های زبان اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه اوقات فراغت تابستانی نیز تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

آل یاسین گفت: فعالیت کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بهداشتی استان مرکزی نیز با تشخیص مدیر واحد ذیربط است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی بیان کرد: انتظار است دستگاه‌های اجرایی استان در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات کار اداری همچنین اطمینان از خاموشی سامانه روشنایی و رایانه‌ها در پایان وقت و سامانه‌های برودتی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، اقدام لازم را انجام دهند.

آل یاسین تاکید کرد: نیاز است عموم مشترکین برق، همراهی لازم را به‌منظور مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه در ساعات پیک مصرف داشته باشند.

تعطیلی ادارات خوزستان شنبه ۶ مرداد ساعت ۱۱

▫️بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان، با توجه به گرمای هوا و مدیریت مصرف برق ساعات کاری ادارات و دستگاه.های اجرایی خوزستان در روز شنبه هفته آینده از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ خواهد بود.

▫️ساعت فعالیت دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در روز ذکر شده تغییر نخواهد یافت

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.