آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اعضای جدید شورای عالی هلال‌احمر معرفی شدند

ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر ظهر امروز به ایستگاه پایانی رسید و پس از پایان رای گیری اعضای جدید شورای عالی و بازرسان دوره ششم مجامع هلال‌احمر، مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات مجامع هلال احمر در سه مرحله شهرستانی، هیأت مدیره استان‌ها و مجمع کشوری در میان اعضا و داوطلبان برگزار می‌شود که در نهایت منتخبین به شورای عالی جمعیت هلال احمر راه پیدا می‌کنند.

از آبان ماه ۱۴۰۲ روند ششمین دوره انتخابات شروع شد و در مرحله دوم در نهایت مجموعاً ۱۱۸ نفر از ۳۱ استان در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر عضو شدند، امروز ۲۷ مهر ماه مرحله سوم و انتخابات اعضای شورای عالی و بازرسان برگزار شد.

در مرحله سوم ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر که امروز آغاز شد، ۱۱۸ عضو مجمع استانی برای انتخاب اعضای شورای عالی و بازرسان در مجتمع نشاط در تهران گرد هم آمدند.

در فرآیند انتخابات اعضای شورای عالی، با رأی اعضای ششمین مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر؛ ۷ نفر عضو شورا، سه عضو علی‌البدل شورا، ۲ نفر بازرس و یک نفر عضو علی‌البدل بازرس انتخاب شدند.

اسامی‌برگزیدگان به شرح زیر است:

اعضای اصلی شورای عالی

حمیدرضا شهبازی

سجاد غلامی

ابراهیم محبی

حمید عزیزی

محمدرضا نوروزی

اسلامی فارسانی

حمید ملأ نوری شمسی

اعضای علی‌البدل شورای عالی:

محمدرضا رضایی کوچی

احمد انارکی

حافظه شیخ الاسلامی

۲ بازرس:

داوود ویژه

منصوره مکارم

یک عضو علی‌البدل بازرس: بردیان کرامتی

گفتنی است؛ شورای عالی وظیفه تدوین سیاست‌های کلان و پیشنهاد آن به مجمع عمومی، تنظیم برنامه و بودجه و ترازنامه سالانه جمعیت و ارائه آن به مجمع عمومی، تدوین راهکارهای لازم جهت اجرای مصوبات مجمع عمومی، تصویب آئین‌نامه‌های داخلی شورای عالی و آئین‌نامه‌های مالی، محاسباتی، معاملاتی و استخدامی و ضوابط ساختار تشکیلاتی و پست‌های سازمانی جمعیت، معرفی دو نفر مدیر مدبر شایسته از افراد واجد شرایط به رئیس جمهور جهت انتخاب یکی از آنها به عنوان رئیس جمعیت به مدت چهار سال و بررسی و تصویب پیشنهادات رئیس جمعیت را بر عهده دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.