آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اسامی بازیگران فیلم قلب رقه بهمراه خلاصه داستان آن و عکس های فیلم

فیلم قلب رقه در ژانر اجتماعی و البته مصمون تروریستی آماده پخش شده است، در اینجا با اسامی بازیگران فیلم قلب رقه بهمراه خلاصه داستان آن آشنا و عکس های فیلم را خواهیم دید.

فیلم قلب رقه که برای ساختش از بازیگران لبنانی نیز استفاده شده است در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت، در ادامه اسامی بازیگران فیلم قلب رقه، عوامل ساخت و خلاصه داستان آن را بررسی خواهیم کرد و پوستر و عکس های این فیلم را به تماشا خواهیم نشست. با ما همراه باشید.

اسامی بازیگران فیلم قلب رقه

شهرام حقیقت دوست

شادی مختاری

عبدالرضا نصاری

فرهاد قائمیان

هدایت هاشمی

محمدرضا شریفی‌نیا

مصطفی ساسانی

عامر علی

مهدی شیخ عیسی

خلاصه داستان فیلم سینمایی قلب رقه

رقه نام شهری از شهرهای کشور سوریه می باشد که در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بعنوان پایتخت داعش شناخته شده بود، علت نامگذاری این فیلم حضور داعش در این شهر می باشد، فیلم قلب رقه نیز حول محور اتفاقاتی که در این سال‌ها بر مردم سوریه رخ داده است می چرخد و داستان جنایات داعش را روایت می کند.

فیلم سینمایی قلب رقه

عوامل ساخت فیلم قلب رقه

تهیه کننده: سعید پروینی

نویسنده و کارگردان: خیرالله تقیانی پور

مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری امام روح الله

مدیر فیلمبرداری: داوود محمدی

تدوین: مهدی سعدی، موسیقی: کارن همایونفر

طراح صحنه: بهنام جعفری طادی

جلوه‌های بصری: حسن ایزدی

جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان

مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی

طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی

مدیر تولید: وحید مرادی

طراح چهره‌پردازی: احسان رناسی

طراحان لباس: امیر ملک پور و محمود بیاتی

دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امید همتی فراز

منشی صحنه: هدیه عباسی

عکاس: مهدی جودی

مدیر تدارکات: مهدی نصراللهی

طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری

محصول: بنیاد رسانه‌ای بیان و بنیاد سینمایی فارابی

کارگردان فیلم قلب رقه

خیرالله تقیانی‌پور متولد ۱۳۶۲ در کرج می باشد، او که در کارنامه هنری خود کارگردانی سریال نجلا را دارد و این شبها نیز سریال ترور را برای پخش از شبکه یک را داشت حال با فیلم قلب رقه در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد شد.

فیلم سینمایی قلب رقه

لوکیشن فیلم قلب رقه

قسمت هایی از فیلم قلب رقه در شهرک دفاع مقدس و شهر چابهار و  بخشی دیگر نیز در خارج از ایران فیلمبرداری شده است‌.

حرف‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فیلم فجر

سعید پروینی | تهیه کننده: این فیلم کلاژی از قصه‌های واقعی بود. شهید سید رضی در تولید این اثر خیلی به ما کمک کردند و از روز اول تا پایان به ما کمک کردند. بعد از شهادت ایشان قرار شد که این فیلم‌ را به ایشان تقدیم کنیم‌ اما این فیلم درباره زندگی شهید نبود.

خیرالله تقیانی‌پور | کارگردان: بحث عاشقانه و درام داستان را خودم نوشته‌ام اما نفوذ در دل داعش را هم داشته‌ایم. به هر حال هم در تهران و هم در سوریه فیلمبرداری داشتیم و مجبور بودیم لانگ شات ها و برخی از صحنه‌های بسته‌ را در سوریه و صحنه‌های بسته بسیاری را در ایران تهیه کنیم. ما وقتی وارد سوریه شدیم کشور هنوز ناامن بود و رژیم صهیونیستی بمباران را شروع کرده بود. من هر روز دعا می‌کردم که خون از دماغ کسی نیاید. من از همینجا از همه کسانی که در سوریه امنیت را برای ما ایجاد کردند، تشکر می‌کنم. علی‌الخصوص شهید سید رضی موسوی و امیرحسین جان‌پناه‌. بزرگ‌ترین چالش ما در سوریه این بود که سالم به هتل برگردیم.

محمدرضا شریفی‌نیا | بازیگر: من آمدم که در کنار دوستان بنشینم و خسته نباشید به دوستان بگویم چون کار خیلی سختی بود. من خیلی کار کرده‌ام اما «قلب رقه» یکی از آن کارهای سخت بود. نمی‌دانم شاید هم من دیگر پیر شده‌ام!

شادی مختاری | بازیگر: نسبت به کارهای قبلی خودم این نقش بسیار متفاوت بود. چالش یادگیری زبان عربی و گویش سوری سخت بود. همچنین گریم و پوشش و اینکه فیلمبرداری در سوریه بود برای من خیلی سخت بود. البته کار کردن در این گروه شانس بزرگی برای من بود. جای شهرام حقیقت دوست در اینجا خالی است، ایشان بازیگر خیلی بزرگی هستند.

هدایت هاشمی | بازیگر:  به نظر من «قلب رقه» فیلم سختی بود. ساخت فیلم‌ اکشن و جنگی به جز مساعدت و همدلی ارگان‌های مختلف به توانایی گروه سازنده هم خیلی بستگی دارد. از آنجایی که من همیشه دوست دارم کارهای متفاوتی بازی کنم، با افتخار با این فیلم همراه شدم.

عبدالرضا انصاری | بازیگر: همه بچه‌ها یک تیم و یک خانواده بودیم و شکر خدا همه زحمت‌ها به بار نشسته است.  زبان فیلم عربی بود اما بحث لهجه‌ها مهم بود. حتی در بازیگران سوری هم لهجه‌ها متفاوت بود و من گاهی سردرگم می‌شدم که لهجه درست کدام است؟ در سوریه هم مانند ایران در روستا لهجه خاص خودشان را داشتند و این کار را سخت می‌کرد.

مصطفی ساسانی | بازیگر: قصه من کمی با دوستان دیگر متفاوت بود و برای لهجه مربی خصوصی گرفته بودم و سعی می‌کردم یک سری عادت ها مانند ریتم تند در دیالوگ گفتن را کنار بگذارم.  یک بخش سختی کار جغرافیا بود زیرا ما در آنجا ویرانی زیادی می دیدیم و صحنه‌های آخرالزمانی وجود داشت و باورمان نمی‌شد که یک کشور می‌تواند تا این حد ویران شود. یک چالش دیگر هم موتورسواری بود که در یک صحنه حتی نزدیک بود کشته شوم.

داوود محمدی | مدیر فیلمبرداری: تلاش ما این بود که در فضایی حرکت کنیم که کلیشه نباشد. خیلی از فیلم‌های جنگی تحت تاثیر فیلم نجات سرباز رایان هستند و تکان‌های زیادی دارند. از آنجایی که ما داستان عاشقانه هم در فیلم داشتیم محیط های گرم را انتخاب کردیم.

پوستر فیلم قلب رقه

پوستر فیلم قلب رقه

فیلم سینمایی قلب رقه

عکس های فیلم قلب رقه

فیلم سینمایی قلب رقه

فیلم سینمایی قلب رقه

فیلم سینمایی قلب رقه

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.